Merhabalar,
Geçtiğimiz günlerde giriş yaptığım cehennem makinaları serisinin ikinci kitabından bahsetmek istiyorum.
Mekanik prens; ilk kitabın aksine daha çok bir aşk üçgeninin hikayesi diyebilirim. Kitap beni Oldukça şaşırtıcı, yer yer üzücü olaylarla karşıladı.bir önceki kitaba göre daha akıcı olduğunu düşünüyorum. Olaylar daha hızlı ve ilgi uyandırıcı bir hava taşıyordu ama fantastikten biraz uzaklaşıp romantizmin kitaba daha hakim olduğunu söylemeliyim. Bir çok fantastik/aşk romanı severin okumaktan zevk alacağını düşünüyorum.
.
Konu akışı açısından;
Baş roller - Jem, Will, Tessa- dostluk ve aşkları tarafından sınanıyor. Jem ve Will’in ilgisinin arasında kalan Tessa, Jem’ le yakınlaşıyor.
Will kendiyle ilgili çok şaşırtıcı ve sarsıcı bir bir bilgiye ulaşıyor. Hikayenin akışı bu olaydan sonra oldukça etkileniyor.
Tessa, Mortmain tarafından kaçırılıp gerçeklerle yüzleşmek zorunda kalıyor. Tessa’yı Mekaniklerden bir ordu kuran Mortmainin elinden kurtarmak için Aşıklar el ele vercek ve canlarını ortaya koyacaklar.
.
Herkese iyi günler dilerim...
Merhabalar,
Cehennem makinaları serisinin birinci kitabından bahsetmek istiyorum.
Mekanik melek; Fantastik seven bir çok kişinin okuduğu, önerdiği bir kitaptı ve ister istemez beklentimi oldukça yüksek tutmama sebep oldu. Akıcı bir dile sahip olsada konu akışı beklentimin çok daha altında ve yavaştı. Normal bir kitabı bitirme sürem 1-2 gündür ama 4 gün gibi bir sürede kitabı bitirebildim. Bu beni çok üzdü çünkü kitabı merak etmiyor, devamlılık alamıyorsunuz. Tabi bunlar benim şahsî düşüncelerim, kesinlikle yazara ve kitaba saygısızlık etmemek gerekir.
Şimdi geçelim spoiler içermeyen konu incelemesine;
Bahsi geçen hikaye 1878 yıllında geçiyor ve Cassandra Clare’ın her zamanki dünyasından Gölge Avcılarının etrafında oluşuyor. Londra’nın sisli havasında; gölge avcıları, aşağıdünyalılar ve sıradanlar hikayenin temel karakterleri ve büyüler ve daha fazlası karakterlere eşlik ediyor.
Fantastik severlerin dikkatini çekebilecek bir kitap olduğunu düşünüyorum ve herkese,
İyi günler diliyorum..