Genç,artik umumun yaptığı gibi kelimelerle düşünmektense üzerinde düşündüğü fikirleri somut olarak görmek isteyecektir. Çünkü bir meselede sadece göz gezdirmek tembel ruhların bakış açısıdir. Tefekkür eden aklın bakışı ise tam tersine tıpkı bir bal arısı gibi fikrini damla damla olusturmaktir
...Ve bundan anla ki,bu hayatın gayesini "Rahatça yaşamak ve gafletli lezzetlenmek ve heveskârâne nimetlenmektir"diyenler,gayet çirkin bir cehaletle,munkirâne,belki de kafirâne,bu pek çok kiymettar olan hayat nimetini ve şuur hediyesini ve akıl ihsanini istihfaf ve tahkir edip,dehşetli bir kufran-i nimet ederler .
Iz bırakmadan ,olduğu yerde kalarak gidenlerden olmaktan
Secde ile nurlanmayan alnımdan
Hakkı haykirmayan ,susan dilimden
Zikirle canlı kalmadığı için boş sözlerle dönüp duran " Allah en büyüktür "gerçeğini yuceltmeyen dilimden ..
Haya ederim