Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Özgür ak

istediğin herşeyi yapabilmek için bilinçaltını istediğin şekilde programlayabilirsin
Sayfa 87
Reklam
hayatını kazanmak adına hayata katlanırlen, hayatını kaybediyor olabilirsin
Sayfa 51
eğer düşündüğün ,söylediğin ve yaptığın her olumlu davranış için 2 TL kazansaydın, ama düşündüğün, söyediğin ve yaptığın her olumsuz davranış için 1 TL kaybetseydin durumun ne olurdu ? Zengin mi fakir mi ?
Sayfa 37

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
mücevherler gerçek armağanlar değildir. Gerçek armağan veremediğin için özür dilenendir. Gerçek armağan kendinden bir parçayı verebilmektektir
Sayfa 33
Kitabın anafikri
tüm hastalıklar düşünce ve duygu zehirlenmesinin vücutta yarattığı tahribatlardır
Sayfa 23
Reklam
sıcak ve soğuk aynı şeyin farklı dereceleridir, aynı şek aydınlık ve karanlık içinde vardır, Kutupluluk prensibi
Son söz
Benim bildiğim tek evrensel çözüm kendimizi koşulsuz olarak sevmek ve hiç korkmadan kendiniz olmak.
Sayfa 247Kitabı okudu
Kisisel olarak benden ayri dissal bir tanriya dua etme ihtiyaci duymuyorum çünkü evrenle her zaman her an bir olduğumu biliyorum
işte budur
İbn-i Arabi’nin eserlerinde bahsettiği temel bir gerçek; âlemin bir vehimden yani zanlardan ibaret oluşudur. Âlemin gerçek varlığı yoktur. “Başına buyruk oluşur ve Hakk’tan ayrı oluşmuştur, ayrıdır” diye düşünmek de bir zandır. Çünkü “ben ve sen” diye ayırdığın herşey de bir hayaldir. Yani sen kendin bir hayalsin, gören gözlerinle baktığın âlem de bir hayaldir. Yani sen âlem hayali içinde bir zandan ibaret olan hayal bir “ben”sin. Kısaca, İbn-i Arabi “ İnsan, hayal içinde hayaldir ” demektedir. Herkes bu yaşamda uyur, ancak öldükleri vakit uyanırlar. Bedene doğan, uykudadır, ancak geri kendi gerçekliğine döndüğü vakit uyanır. Kendi gerçekliği nerededir? Tabii ki, Hakk Gönlünde herkesin bir gerçeklik sureti mevcuttur. İşte o suretin yansıması, âlemlerde varlık olarak görünür. Gerçekliği olmayan bir varlık görüntüsüdür. Aslı yine Hakk gönlünde, ilahi aynadaki siluettedir, şekildedir. Hakiki şekil, hakiki varlık ilahi aynadaki surettir. O ilahi suretin yarattığı ilahi düşünce, maddi plânda şekil alır ve yansır. İşte bu yansıma, Hakikatin, âlemlerde hayal olarak yansımasıdır. “Varlık ve Oluş (Vu � cûd ve Kevn) âlemi, bir hayâl olup, gerçekte bu, Hakk’ın bizzat kendisi’dir.” Fusûsu’l Hikem/Muhyiddin Arabi
kitabin konusu
Özdeyiş !’ Özün dediğidir !                  Özün özeti : RAB ALLAH’ın kendini bildiği kimliktir. 202 eder ki MUHAMMED ÂLÎ ile eşittir. ‘“ALLAH’ın fıtratı”’ olup kendisiyle ortak kimliğimizdir. ‘“Rahîm olan RAHMÂN”’dır. RAB’dan pozitif ve negatif iki ışın hâlinde çıkarak nötür ortak Rûhu oluşturur. Bu kutsal üçüzün şifresi MUHAMMED-ÂLÎ-FÂTMA’dır.
Sayfa 1 - kitabın satışı bitmistir