Bugün bilimle felsefe arasında net bir çizgiyi çizebilsek de eskiden bilim insanları ile filozoflar arasında bir ayrım yoktu. Geçmiş filozofları aynı zamanda bilim insanıydı,geçmiş bilim insanları aynı zamanda filozoftu çünkü aslında iki alanda da deneylerle değil düşünerek gerçeklere ulaşılmaya çalışılıyordu.