Oğuz Atay okumak için boş bir zaman değil, boş bir kafa gerekiyor ve seni kış mevsimine saklıyorum. Bazı kitapların mevsimlerinin olduğuna inanıyorum...
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
tam da şu günlerde ne de güzel gidecek dizelerdir.
Saraylar saltanatlar çöker.
kan susar birgün
Zulüm biter.
menekşelerde açılır üstümüzde
leylaklarda güler.
bugünlerden geriye,
bir yarına gidenler kalır
bir de yarınlar için direnenler...
şiirler doğacak kıvamda yine
duygular yeniden yağacak kıvamda.
ve yürek,
imgelerin en ulaşılmaz doruğunda.
ey herşey bitti diyenler
korkunun sofrasında yılgınlık yiyenler.
ne kırlarda direnen çiçekler
ne kentlerde devleşen öfkeler
henüz elveda demediler.
bitmedi daha sürüyor o kavga
ve sürecek
yeryüzü aşkın yüzü oluncaya dek!
Bana şiiri sevdiren adam. "aşkın ve kavganın şairi" sıfatını en çok hak edenlerden biriyken, bu derece yalın ve adam gibi yaşamışken, "sanki hakettiğini alamadan sessizce gidivermiş" hissidir, herhalde içime sinmeyen...
Bu kitap ile tanıştıktan sonra uzun zamandır adını duyduğum "Emine Zola'nın" Emine değil, "Emile Zola" yazarın, kadın değil erkek ve Türk değil Fransız yazar olduğunu büyük bir utanç içinde öğrenmiş olmam.
(Önemli olan yanlışını düzeltmek, bilmemek ayıp değil, öğrenmemek ayıptır. Ben de bu lafın ardına sığınıyorum.:ddd)
Kitabın bana öğretmiş olduğu gerçek bu oldu.:)))
Saygı ve sevgilerimle... :))
Bu kitabı özellikle "Elaleme" tavsiye ediyorum. Mutlaka okumaları gerek.
Dilin belasını, büyük tehlikesini ve Susmanın faziletini o kadar güzel anlatmış ki!...
Içerisinde; gıybet, şakanın ölçüsü, yalan, düşmanlık, sırrı ifşa etmek vs. Başlıkları altında ayet ve hadisler ışığında insanoğlunun olaylar karşısında gereken tüm davranış modellerini, herkesin anlayabileceği bir şekilde dile getirilmiş.
=> Yediden yetmişe herkesin okuması gerek. Okuyun okutun.
Keyifli okumalar....:))
Bugüne kadar okuduğum en sıkıcı romanlardan biri. Hiç beğenmedim olay kurgusu olsun dili olsun hiç akıcı değildi. Yarım bırakmamak için çok direndim. Yazarın okuduğum ilk ve son kitabı oldu.