Bir sene boyunca içimdeki özlemi ve yalnızlığı bir gün yeniden eve geri dönme hayaliyle dindirmeye çalıştıktan sonra eve vardığımı sanmıştım ama artık ev diye bir yer yoktu.
'Bilinçsiz' teriminin, bir dürtü, duygu, arzu, korku bulunmadığı anlamına gelmediğini, sadece bu dürtülere 'farkındalığının' olmadığı anlamına geldiğini unutmamalıyız.
. .. Bununla kastettiğim gördüğümü sanırım - ama sadece kelimeleri görürüm - olgusudur; hissettiğimi sanırım ama sadece duygularımı düşünürüm. Düşünen kişi, yabancılaşmış kişidir...
Gerçeği kavradığını sandığında onu kavrayan sadece beyin-benliktir; o, bütün insan, gözleri, elleri, kalbi, karnı hiçbir şey anlamaz; aslında o, kendisinin olduğunu sandığı deneyimde yer almaz.