Ama biliyorum ki, tanrı yağmurunu ve güneşini bizim bu öfkeli yakarışlarımızla vermez.Ama şimdi hatırlıyorum da içimi kemiren o eski günler neden öyle tatlıydı?Tanrının rahmetini sabırla beklediğim,bana verdiği sevinci içten ve minnet dolu bir kalple duyduğum için mı?
Pip dinle bak anlatayım:Babam iyiydi,hoştu ama içkiye düşkündü.İçkliyken de annemi hep döverdi.Dükkanda demir dövmeyi hiç sevmezdi.Bir annemi bir de beni döverdi.Demir dövmekten ne kadar nefret ediyorsa ,bizi dövmekten o kadar zevk alırdı.Anlayabiliyor musun?
Çok düşün.Ve bil ki,çalışmak mutlaka hareket etmek veya okumak,yazmak demek değildir.Düşünen bir insan,mâden kuyularında kazma sallayan işçiden daha çok çalışıyordur.