Bu insanlar hastalıkları sayesinde pek az "aklı başında insanın" yapabileceği biçimde ruh sağlığı olgusunu inceliyorlardı. Sevgiden, paylaşımdan, hatta basit bir iletişimden bile yoksun kalmış olan bu insanlar çoğun, ona çok güzel gelen katıksız bir tutkuyla dolu bir özlem duyuyorlardı bu olguya.
Yr krallığında dördüncü düzey denen bir tür tarafsız bölge vardır. Yalnızca rastlantısal olarak oluşan ve herhangi bir formül ya da istenç gücüyle ulaşılamayan bir bölgeydi bu. Dördüncü düzeyde ne katlanılacak bir duygu ne de kaygı verecek bir geçmiş ya da gelecek vardır. Hiçbir kimliğe özgü bir anı ya da saplantı yoktur orada; yalnızca gereksinme duyduğu zaman kendiliğinden ortaya çıkan ve hiçbir duyguyla ilintili olmayan bir takım dural olgular vardır
Şimdi "çocuk olduğunu" ve "şimdi ihtiyar olduğunu" hatırlayan, dolayısıyla "algılayan" biri yanılmaktaydı. O, aynı zamanda hem çocuk hem de ihtiyar olamazdı. Ne çocuk ne de ihtiyar olan biri de, ezeli ve ebedi bir şimdi içinde yaşıyor demekti. İşte bu yüzden o kişinin ölümsüz olduğunu kabul etmemiz gerekiyordu