Bu hayatta hiç kimseye hiçbir şeyi tam olarak anlatamayacağını anlamıştı. Biri için ölüm kalım meselesi olan, diğerinin gözünde toz kadardı. Küçük kız çevresindeki mezarlara baktı ve iyi ki ölüyorlar, dedi içinden. İnsanoğlunun, hak ettiği için öldüğüne o gün inandı. Ölene kadar da başka bir şeye inanmadı.
İnsan da dahil gelmiş ve gelecek, olmuş, olan ve olacak her şey tek bir bütünün parçasıdır ve beşer ancak bu kâinatın ulvî ahengi ile bir olduğunda “insanlığını” bulur. Değilse biz bu kainata alışamadık, alışamayacağızda çünkü insan ebediyet için yaratılmıştır.
İyi ki ölüm hâkk..
-
hoşça bak zâtına kim zübde-i âlemsin sen!
bir sarmaşık olsaydım,
sıkıca tutunsaydım bir yere.
sökülüp atılmasaydım,
köklerimi salsaydım derinlere.
bir sarmaşık olsaydım,
dolasaydım gövdemi döne döne.
günlerce aynı yerde kalsaydım,
hareketsizlikten uyusaydım.
bense ayrık otuyam,
her çıktığı yerden sökülen.
sarmaşık olmak isteyipte;
basit bir ot bilinen.
bir ayrık otuyam,
kökü olmayan, sevilmeyen.
sarmaşık olmaya özenen;
öylece bir ot işte
-Tarik Akan