Nuriye Demiralp

YÜKSEK FARKINDALIK İÇERİR!
10/10
·184 syf.··
Beğendi
·
2024 32. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 12 Mart 2024 17:34
Neden bu kitabı okuyalım? Niye psikanaliz kitabı okuyayım ki! Diyenlere; Kendini tanımak için,Kişisel gelişim için(şahsi fikrim kişisel gelişim kitapları okumamak,eskiden çok okuyan biri olarak söylüyorum.) ,Başkalarını daha iyi tanımak için,Yaşadığı sorunlarda ve çözüm yollarında farkındalık kazanmak için(dikkat edelim fazla farkındalık mutsuzluk getirebilir) ,Hayatı anlamlandıra bilmek ve bakış açıları yaratabilmek için. Kitapta kuramsal veya akademik dil kullanılmamış(afedersiniz,aptala anlatır gibi anlatılmış) daha önce aynı şekilde Nietzsche Ağladığında kitabında bu yazım dilinden bahsetmiştim incelememde ( #234819940 o incelemeyi okumak isteyenler okuyabilir.) İnsan Olmak tavsiyesinide o inceleme sonrası almıştım. Bir kaç kişi söyleyince hemen okudum tavsiye edenlere çok teşekkürler. Kitabı okurken “aaa,dayım” dedim, “aaa,ben” dedim, “aaa,dayıoğlum” dedim, yuh ama hocam sen bizim sülaleyi, aileyi, beni nasıl bu kadar iyi tanıyorsun dedim. Çevremdeki insanları anlattı,yüzleri gözümün önünden geçti.Merak etmeyin bundan fazlasını sizde diyeceksiniz. Demezseniz ben burdayım. Kitap 12 bölümden oluşuyor. Birey ve Toplum bölümü ile başlıyor ve Kendini Yaşamak ile bitiyor. Her bölüm hayatımızdaki bir kesit…. Bölümlere girmiyorum girersem inceleme değil köşe yazısı,makale tarzı yazmam gerekir. “İçeriği çok sağlam.” "Eş seçmek, kitap seçmeye benzer; iyi tasarlanmış bir kapak ve cilt ilginizi çekebilir ama içeriği sağlam olmadıkça, sonunu getirmek zordur." Konfüçyüs “Dolayısı ile bu kitap, öncelikle insanın kendisindeki ve çevresindeki bilinmeyenlerinin sayısını azaltmayı amaçlamaktadır. Kendimizi ve çevremizi anlayamamanın getirdiği ürküntü dış dünyanın tehlikeli bir alan olarak algılanmasına neden olur. Böyle bir durum, davranışımızı tehlikelere karşı
İnsan ve Hayat
İnsan OlmakEngin Geçtan · Metis Yayınları · 202533,5bin okunma
Nuriye Demiralp
Okumak için baktığımda incelemenizi görünce 💯okunması gerekiyor dedim ve listeme aldım.çok güzel bir inceleme olmuş tıpkı diğerleri gibi😊
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Anlaşılamamanın Romanı
10/10
·248 syf.··
Beğendi
·
2025 80. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 29 Kasım 2025 11:50
Bazı kitaplar hikâyesini anlatır, bazıları ise hikâyesini fısıldar. Altı Harfli Bir Tatlı ikincilerden. Okurken bir olaylar zincirine değil, bir hafızanın içinde yürüyorsun sanki. Bir çocuğun zihninden sızan geçmiş, kırık dökük anılar, sesler ve duygular… Her şey biraz bulanık ama fazlasıyla gerçek. Meltem’in Selime Teyze’ye gelişi, onun hikâyesini dinlemekten çok, kendi içindeki düğümü çözmeye gönderilmiş olması gibidir; başkasının hayatına dalarken, asıl kendi denizine düşer. Selime Teyze, romanın duygusal ağırlığını sırtlayan karakter. Hayatın yükünü sessizce taşıyan, söyleyemediğini susarak anlatan bir kadın. Onun varlığı hikâyeye bir tür “yaşanmışlık tortusu” bırakıyor. Çok konuşmuyor ama konuşmasına da gerek yok; çünkü suskunluğu her şeyi anlatıyor. Meltem’in evliliğindeki beklentileri “fazla” ya da “romantik” değil; aksine son derece sıradan ve insanidir. O, hayattan imkânsızı istemez. Sadece bildiği hayatı ister. Evlilikten beklediği şey, ideal bir erkek değil; bildiği evin yeniden kurulmasıdır. Alıştığı düzen, gördüğü ilişki biçimi, dedesiyle babaannesinin yan yana duruşu, bir evin nasıl “ev” olduğuna dair hafızasında bir şablon bırakmıştır. Meltem, evlenirken bu şablonu yanında getirir. Farkında olmadan. Sorun şurada başlar: İnsan çoğu zaman sevdiği insanı değil, tanıdığı hayatı ister. Meltem de eşinden bir adam değil, bir düzen bekler. Bir ses, bir tavır, bir susuş biçimi. Çocukluğunda nasıl sevilmişse, öyle sevilmek ister. Nasıl korunmuşsa, öyle korunmak ister. Ama karşısındaki adam, o evin içinden gelmemiştir. Aynı mutfağın kokusunu bilmez. Aynı sessizliklerin anlamını çözemez. Bu yüzden Meltem’in kırgınlığı aşka değil, yuvaya yöneliktir. Ve insan en çok “yuva” hayali yıkılınca incinir. Meltem’in geç gelen farkındalığı, romandaki en acı aydınlanmalardan
Altı Harfli Bir TatlıŞermin Yaşar · Doğan Kitap · 202513,9bin okunma
Nuriye Demiralp
Kitap çok etkileyici ama incelemenizde bir okadar dokunaklı .

Oya Kaya

, bir kitap okudu
10/10
·480 syf.·
Beğendi
·
5 günde okudu
·
2025 201. kitabı
Bige Güven Kızılay
9.3/10 · 1.002 okunma
Nuriye Demiralp
Okuyup beğenmeyen olmadı umarım sizde seversiniz😊
Bir cümleden dua doğdu…
Bugün bir dost meclisinde otururken, evli bir arkadaşım öylesine bir şey söyledi. Belki farkında bile değildi ne kadar derin konuştuğunun… “Ben bazen boş konuşsam bile, eşim beni can kulağıyla dinliyor.” dedi. O an sustum. İçimden bir şey kımıldadı. Düşünmeden edemedim: Ne büyük bir huzur bu… Ne ince bir bağ… Bazen insan ne söylediğini bile bilmez; kelimeleri dağılır, zihni yorgundur. Ama karşısındaki onu dikkatle, gerçekten dinliyorsa… işte orada aşkın en sade hâli var. Orada varlığını kabul eden, sessizliğini bile önemseyen bir yürek var. Ben o cümleyi alıp duamın arasına koydum. Dedim ki: “Rabbim, ne dediğimi unuttuğum anlarda bile beni anlayacak bir kalp nasip et. Kelimelerimin değil, hâlimin tercümanı olacak bir can…” Mevlânâ’nın şu sözü geldi sonra aklıma: “Dinle! Ne sesi var bu sazın, ne sözü… Ama ne varsa gönülde, o geçer karşıya.” İşte mesele de bu galiba… Ne dediğin değil, kim için söylediğin ve kimin seni susarken bile dinlediği. Bazen bir cümle yeter insana. Bir cümlede yıllardır aradığı duayı bulur. Ben bugün öyle bir cümlede durdum… Ve orada biraz kaldım.
Edebiyat
Nuriye Demiralp
Ne güzel bir çıkarım olmuş 🙏🏻💐