📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Harf inkilabı'nda da özellikle ekalliyetlerin (azınlıkların) milli bünyeyle bütünleşmesi meselesi üzerinde durulması epey ilginç. Nitekim bu noktaya Andrew Mango da dikkat çekmiş. Diyor ki:
Dil ile alfabe birbirinden ayrılmazdı:Türkçe konuşan Karamanlı Rumlar Yunan harfleriyle yazarlar, Ermeni ve Museviler de kendi alfabelerini kullanırlardı. Latin harflerinin kabulüyle birlikte Türkler, Hristiyan Batılılarla aynı safa (kampa) konulmuş oldu.
Yine Mango'ya göre "böylece gâvurların alfabesi vatansever,milliyetçi Türklerin alfabesi haline geldi."
Adım başı cami olan şu zamanda, sabah namazını camide kılmaya üşenen adamdan "Mücahid" olmaz!
Genç kardeşim! Kudüs'e sahip çıkmak istiyorsan, evvela kendi mahallendeki camiye sahip çık!