Yazarımızın kitabı milletimizin yıllardır maruz kaldığı uzun süreli savaşlar döneminde( Balkan Savaşları, 1.Dünya Savaşı ve Kurtuluş Savaşı) geçmekte. O süreçte milletimizin hangi haletiruhiyede bulunduğu, özellikle İstanbul'un işgali ve Anadolu'da başlayan Millî Mücadele döneminde "sahnenin dışındakiler" olarak adlandırdığı İstanbul halkının neler çektiğini mükemmel bir üslupla bizlere aktarmış Ahmet Hamdi Tanpınar.
Bugün Batı, ikiyüzlülüğü sistemleştirmiştir. "Demokrasi" diyerek despotları destekler, "insan hakları" diyerek milyonlarca kişiyi öldürür, "bilim" diyerek insanlığı öldürme ve soyma yöntemleri geliştirir, haraca keser.