Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Var mı, "sahici ben" diye birşey?... (Felsefe tarihinin en keskin 'kuşkucu'larından ikisi için, yok - üçüncü en keskini; hep öyle olmamağa çalışanı için de, çok kuşkulu, olup olmadığı...)
Sanki, var da; bilinmesi olanaksız - yani: kişinin kendi, değiştirilemez, bozulmaz, gözardı edilemez kocaman bir gerçeklik olarak 'orada' duruyor da, kişinin kendisini bilmesi, kavraması -ve, evet, olması, olanaksız...
Nasıl oluyor bu?!..
İçimdeki bu 'Yengeç' ise, çok 'somut' bir gerçeklik, benim için; bir 'çözümleme' sonucu değil -orada, öyle, kendisi olarak varolan bir varlık: kendi ölçüleri içinde anlaşılmayı bekleyen...
[Yani, çok ince bir metinsel numara çekiyor gibiyim; 'rafine' bir metin kuruyor, incecik ayırımlara giriyor, derin felsefi konuları çapraşık bir düzeyde işliyor; temelden bir psikanaliz eleştirisi yapıyor, gibiyim - oysa, çok basit, belki çok kaba, çok yalın bir gerçeklik, ulaşmağa çalıştığım - ve ulaşamadığım:] İçimde bilmediğim birşey var: benim içimde, benim, bilmediğim birşey... -Ona ulaşmağa çalışıyorum; ne olduğunu hiç bilmediğim birşey; ama, gerçekliğinden hiçbir kuşku duyamayacağım birşey, çünkü gerçekliğini benim yaşamımın ve ölümü-mün söz konusu olduğu yerlerde ortaya koyan birşey -bu, benim en temel yaşamsal sorunum - onunla uğraşmayayım da ne yapayım -tek isteğim onu anlamak.
Kendim olmak gibi bir kaygım yok galiba. (Gülerek) İşte nasıl yazıyorsam öyleyimdir diyorum herhalde. Bu da yine imgelere getirecektir bizi ama, kendim olmak diye bir kaygım yok, onu anlatmak çok güç. Nasıl tasarlıyorsam, nasıl yaşıyorsam öyle oluyor. Kendim olmak, başka bir şey değil ki, çünkü onun dışında, onun ötesinde bir kendimlik yok ki, kendimlik burada söylediğimde, yazdığımda, yaptığımda. [...]
Kendim olmak diyorduk ya, zaten öyle olunuyor, kendim olayın diye değil, birtakım cendereler yarattığım için kendime.
Bilge Karasu, [1993], "Bitmemiş Bir Konuşmadan",
yay haz. M. Arslantunalı, Bilge Karasu Aramızda, 2. basım 2019 [1997],s. 21,25