Hayal gücü geniş olan insanlar, içine düştükleri acının sınırlarını genişletirler, uğradıkları hakaretin onları düşürdüğü durumu ise yüzlerce açıdan görürler. Bu..." ağırlaştım, onlar da ağırlaştı, ikisi de bana bakıyordu. "Bu," dedim tekrar, gözleri dudaklarımdaydı. "Bu acı üstüne acıdır."
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Gelecek zaman insanı, acının yiyip bitirdiği bir tavır takınmış eşikten yürüyenler değil şen şakrak gülümseyişli turistler olacaktır herhalde. Onu homo liber diye selamlamayalım mı? Yoksa Heidegger veya Handke'nin deyişiyle daha ziyade homo doloris mi [elemli insan] kalmalıyız, taşlaşıp eşiğe dönen? Handke Yineleme Fantezilerinde şöyle yazar:
"Eşiklerin acısını duyuyorsan turist değilsin demektir, geçiş olabilir."