Mater serisi ile ilgili genel değerlendirmemi son kitap olan Dura Mater üzerinden yapacağım, (isteyen ilgili incelemeye bakabilir). Sadece bu seri için söyleyeceğim şudur ki; bilime merakınız yoksa, tıp öğrencisi değilseniz (legal olmayan otopsi ile veya şiddet kaynaklı insanlar üzerinde yapılan işkenceyi okumak istemez iseniz), yüreğiniz insanlığın kaybettiği bir savaşı kaldırmayacaksa bu seriye hiç başlamamanızı naçizane tavsiye ederim. Bir uyarı olarak bunu sadece ilk kitap olan Pia Mater incelemesi üzerinden yazmak istedim çünkü yazarı TEDx konuşmalarından ve sosyal medya hesabından severek ve bilim insanı yönüyle saygıyla takip eden ve bu nedenle çok merakla tüm serisiyle kitaplarını alan biri olarak şunu söyleyebilirim ki ikinci ve üçüncü kitabın bu denli ağır geleceğini bilseydim, ilk kitap olan Pia Mater'a hiç başlamazdım... Pia Mater'daki bilimsel yoğunluk, günümüz hayatının gerçekliği içinde hikayenin anlatılması ve bölümlerdeki heyecan/bilimsel içerik yoğunluğu serinin ikinci ve üçüncü kitabında malesef yok... İkinci ve üçüncü kitap, kalbe ve beyne ağır gelen mücadeleler ile dolu, bu nedenle seriye başlamak ve dolayısıyla başladığınız serüvene devam etmek ya da etmemek bundan sonrasında sizlerin tercihi.
Sevgiler...