“Bu bir çelişki midir bilemiyorum. Her canlı yalnızdır aslında, canlı olduğu için, en azından doğar doğmaz bir yerden ya da bir şeyden ayrıldığı için yalnızdır. Sonra düşündükçe daha, algıladıkça, hayal kurdukça daha da yalnızdır. İnsan, insan yapımı yalnızlıklarla ezelî yalnızlığının toplamıdır; bundan hiçbir zaman kurtuluş yok.”