Havva Aras

Havva Aras
Beni en çok üzen şeylerden biri kitaplarda bahsedilen kişileri gerçek hayatta bulamamak.
Mekke’nin çoğunluğunun ama özellikle ilk inen ayet ve sûrelerin yüksek edebi değere haiz olduğu mu yalan? Varaka ölünce vahyin inişinin de fetrete girdiği mi yalan? Varaka’nın ölümünden sonra inen ayetlerin edebi değerinde düşüş olduğu mu yalan? Hatice hayatta ve etkili iken Kur’an mesajının sosyal içerikli, yardımlaşmayı esas alan, inançlara karışmayan daha naif ayetlerken, Hatice’nin etkisinin kaybolması ve ölümünden sonra inen ayetlerin çatışmacı, kavgacı, sadece inançlarla ve putlarla uğraşan hatta bir süre sonra da savaş, ganimet, derin ayrılıkları besleyici, katı ve kuralcı bir dile dönüştüğü mü yalan? Hatice’den sonraki süreçte Muhammed’in Ebu Bekir ve Ömer’in tesirinde olduğu mu yalan?
Din
Mert Muhammet isimli okura yanıt verildi
Havva Aras
Bunlar kişisel sorgular yapma üzerine düşünülmüş sorulardır.Doğruluğunu tespit etmek, kişinin çabasına bağlıdır.
Reklam
İkiz yaratılmış iki gönül niçin birbirinden ayrı yaşamaya mecbur olsun ki.
Sayfa 31 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları·Kitabı okudu
Havva Aras
Hangimiz ilk datelerimizde ruh eşimizi buldugumuza kendimizi inandırmaya çalışmadıkki
Ben kitap eleştirisi falan değil fikirlerimi yazacağım....
Puan vermedi
Burada Mustafa Kemal Atatürk, hakkında 1, 2 cümle etmeyi düşünüyorum. Atatürk çok muhteşem, zekalı büyük bir insan. Onu anlamak gerektiğini düşünüyorum. Zira şuanki gençlerin(genel olarak)ve bizatihi muhalefet ve muhtelif insanların onun fikirlerine ve bazı miraslarını kullanarak Atatürk 'ü karalıyorlar. Evet Atatürk'ü karalıyorlar. Çünkü şuanki Atatürk ile 1900'lerdeki Atatürk bir değildir. Nedeni ise 1940 lar bu zamanda daha yaygın bir şekilde Atatürk'ü karalıyorlardı. Evet şuanda karalıyorlar neden ? Şimdi belki Atatürk'ü karalıyorlar dediğim için belki benim sağa karşı bir cephe aldığımı düşünüyorsunuzdur. Hayır ne sağ ne sol ne Marksist ne sosyalist ne mürit ne mürşide lafım, hiç birine karşı değilim. Ben düşmanca değil dostça aldım kalemimi elime. Bunu anladıysak dönelim konuya. Atatürk bir insandır ve insan karmadır. İyi yanıda, kötü yanıda, olabilir. O halde Atatürk bir insansa o da bu vasıflara sahiptir. Bunu bilelim Atatürk'ü hani dedimya 1940 larda karaladılar. (Bunu o zamanki şiirleri ve kitapları okuyanlar bilir.) Onu bir Tanrı ve Peygamber vasfına koydular. Ne ayıp birşey Atatürk bunları hakketmedi , çünkü Atatürk bile siz ilmin, bilimin yolundan gidin dedi. Ama anlamadılar hep Atatürk üzerinden birşeyler yaptılar. Onu insanların gözlerinden düşürdüler. İnsanlar şaşırmıştı bir Tanrı, bir Peygamber, artık insanlar ne yapacağını bilmiyordu. (Mutlaka okuyun bu şiirleri isteyen bakabilir 1940 arşivlerine.) Atatürk bir insandı o da yanlış yapabilirdi. Yanlışlarından birisi ise yönetimde tek adam tek parti ile yönetmesidi sözüm yok tamam. Ama halk seçmek istiyordu ama parti yoktu en sonunda Atatürk Kâzım, Refet, Adnan, Rauf beylere bir parti açmasını söyledi. (Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası) ve çok geçmeden lüzumsuz bir gerekçeyle kapattı. Yanlışlarından
1000Kitap
NutukMustafa Kemal Atatürk · Parola Yayınları · 201434,4bin okunma
Havva Aras
Ne güzel bir konu işlemişsiniz emeğinize sağlık sonuna kadar katılıyorum. 👏
“size sıradan biriymişsiniz gibi davranan hiç kimseyi sevmeyin.”
Edebiyat
Havva Aras
Oscar Wilde
Reklam