Spoiler lı bir yorum olacak, kitap genel hatlarıyla kurgusuyla kesinlikle sevdiğim bir kitap oldu, ana karakterimiz runin bir deha değildi kendi canına acıya kasten çalışarak başaran biriydi muhteşem bir kahraman değildi bir sürü hata yaptığını okuduk yoğun hisleriyle hırsıyla yaşama çabasıyla gerçek bir insan olduğu içsel dünyası ve tepkileriyle güzel işlenmişti, yazarın kahraman algısının dışında kusurlarıyla derinlikli karakterler inşa etmesi hoşuma giden bir olaydı, bir süredir okurken çabuk sıkılan biri olarak ne ara yarıladım anlayamadım ne yazık ki kitabın bitmesine az bir sayfa kala yarım bıraktım sebebi ¦ kitap beni içine çekip karakterleri yaşıyorsam eğer çok içselleştirdiğimden ötürü canilik tecavüz savaş katliam sahneleri ayrıntılarıyla anlatılıyordu zihnim çok net canlandırdığından içim almadığı noktada dedim yok burda kalsın, sonuç olarak özetlerle seriyi tamamladım neden bu kadar çok övüldüğünü anlıyorum fakat hayal gücümü irite etmeden işlenmesini tercih ederdim akademi sahnelerinde kral katiline benzettim haricii olarak jiang ziya favori karakterimdi akışta neler yapacağını sırlarını gücünün boyutunu merak ederek okurken bir anda ortadan kayboldu bu biraz hayal kırıklığı oldu, ana karakter üzerindeki etkisi ara ara yazılmış olsa da,,, okurken fantastik akademi temasının kaliteli yazıldığında beni ne kadar sardığını tekrar hatırladım bu kitaptan elde ettiğim kişisel kârımdı diyebilirim.
Haşhaş SavaşıR. F. Kuang