Bazen Allah ile patron arasında kalır insan. Patronun dediğini yaparsa Allah razı olmayacak, Allahın dediğini yaparsa patron darıılacaktır. Patronun yaşatacağı sıkıntı peşin, Allahın vereceği karşılık ise ahirettedir, diye düşünür ve patron istediği olsun, diyerek aklınca doğru kararı imza atar. Bazen vicdanıyla nefsi arasında kalır, vicdanın sesini dinlese nefsi öfkelenecek, nefsinin arzusunu yerine getirse vicdanı darılacaktır. Böylesi bir durumda, vicdanındaki uyarıları hiçe sayıp, kalbindeki ümitleri boşa çıkaran insan, neslin tutsak olmasına rağmen, kendine özgür bir varlık sayar.