Daha önce Faruk Duman kitapları okumayanlar için kendi dilini yaratan bir kitapla karşılaşacaklarını belirteyim...
Masalsı ögelerin bol bol kullanıldığı, anlatımın oldukça betimleyici olduğu, karakter oluşturmada derinlik taşıyan bir kitap...Konusu zaten bu platformda fazlaca belirtilmiş. Ben okulda yarattığı etkiyi tanımlamak isterim.
Hava ve çevre koşullarından aşırı tasvir aslında okuyucunun ortam konusundaki hayal gücünü tam olarak kısıtlıyor..Masal ögelerinin anlamındaki katkısı çok güzel ve dozunda bana kalırsa. Hatta bana sorsanız kitabın türüne masal demeyi tercih ederim..1980 li yıllardaki politik olayların insanlar üzerindeki etkisi, edebiyatımızda en çok kullanılan konulardan birisi olmakla, bu kitabın da arka planını oluşturuyor. Ama bende bu konuları kendinde barındıran diğer romanlara göre daha farklı duygular uyandirmadi.
Özetle, kendine özgü anlatımı olan Masalsı bir kitap okumaktan memnun oldum...Devam kitaplarını okur muyum bilemiyorum.