YEŞ!L

Konu HUKUK , çünkü Ağaçların da Hakları Var !
Puan vermedi·272 syf.··
2020 43. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 19 Haziran 2020 20:45
Hani 'Şiir gibi' denir ya , akıp gider bazı duygular işte bu kitap da içinize bir tohum atıp ,filizlendirecek ve size yepyeni bir bakış açısı , ' KUZEYDEN ' başka bir pusula yönü olduğunu gösterecek ;) Tıpkı yosunların her daim kuzeyi göstermediğini anlayacak kadar eğitim sisteminden uzaklaşabilen beyinler için ekstra 'Yaşamsal galat-ı meşhur'ları 'da içeriyor. YEŞİLseverler:) için tam Animasyon filmi gibi... Ağaçların konuşabilmesi fikri bile insanı öyle bir hikayenin içinde hissettiriyor ki sanki küçüklüğümüzde izlediğimiz en masum çizgi filmleri , Şirinler Köyünün kenarından geçerken iyi bir çocuk olunca olacaklardan bahseden Nur Subaşı'nın sesindeki o naifliği yakalamış , elinizle tutabilmiş gibi ... Lütfen doğaya zarar vermeyin demek yerine , size bir reçete yazıyorum bu kitabı okuyun demek , okuyunca hepimizin hemfikir olacağı bir öneri olacaktır ;) BENCE!
Hukuk
Ağaçların Gizli YaşamıPeter Wohlleben · Kitap Kurdu Yayınevi · 2018869 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
ÖZGÜRLÜK, Hiç kimsenin sana zarar vermeyeceğinden emin olarak uyuyabilmek!
Puan vermedi·341 syf.··
2020 42. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 15 Haziran 2020 14:32
Bana sorarsanız okumanın , yazmanın , izlemenin her bir eyleminin bir matematiği olmalı insanın. En azından kendini bulmak ve kendini yetiştirmek , beslemek isteyen bireyler için.Çünkü okumalı ve kazanmalısın yeni cümleler yeni hayaller ve yepyeni hisler. Sadece bilmek değil demeyi istediğim. Bilmenin de ötesinde insanın yalnızca vakit geçirmek ve eğlenme aracı dışında da yaşamalı tüm aktivitelerimiz. Her bir yerde yaparken bir şeyler bir cümle mesela ,bir kare, bir tutku ,tek bir sözcük ya da aldığın tertemiz bir nefes dünyanı aydınlatabilmeli, renginin yepyeni bir tonunun olduğunu fark ettirebilmeli. Yaşarken bir şeyler oluşturabilmeli insan; yaşamak araçken hissedebilmek amaç olmalı... Anne Frank ile ilgili her şeyi gerek kitap , gerek önsöz , sonsöz ve bilimum belgesellerden öğrenebilirsiniz. Asıl paylaşmanız gereken bu minicik kızın içine sığdırdığı kalabalık hayal ve UMUT'lar... Bunca filme ve tiyatro eserine konu olmuş ve diğerlerinden öne geçmiş olması ; tüm tarihi ve önyargılı biçimleyişlerden uzak ve şeffaf bir yaşamı bize sunuyor olmasından kaynaklı bence. Birçok esir(ölüm kampı) okuduk,izledik , dinledik son sıcak savaş dönemine ait ama burda yönlenmeyen bir ev yaşamı söz konusu olmuş... Filminde anlatılanlar yine kamptaki zorlu şartların üzerinden yola çıkmış olsa da kitapta daha çok Anne'i bulup daha başka bir ırkçılık portresi görebiliyorsunuz hem de bu virüs zamanında olması daha da bir fark yaşatıyor açıkçası. Anne Frank'in yaşamı her ne kadar kazanılmamış bir sınav gibi dursa da aslında hiç de bu şekilde olmadığını anlatacak en büyük kanıtı tüm dünyada binlerce kişinin beyinlerine ulaşabilmiş satırlarının olması. O kamptan kurtulan insanların çoğundan çok kazanmış olan ve YAŞAYANDI... Yaşamak denilen kavramda özü bulup dünya amacının ne
Eğitim
Anne Frank'ın Hatıra DefteriAnne Frank · Epsilon Yayınevi · 20238,9bin okunma
Puzzle gibi kitap :) Eğlenceli :)
Puan vermedi·268 syf.··
2020 41. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 05 Haziran 2020 01:36
Önce yazarından başlamak istiyorum ,ki beni kitapla buluşturan yazarın podcast serisi.Bilmeyenler için ' Nasıl Olunur? ' isimli bu eğitici ve eğlendirici program, işlerinde en iyi olan sanatçı ve hayatın her alanından mükemmel insanlarla buluşmamızı sağlayan bir seri . Tanıdığınızı zannetiğimiz kişiliklerin hayran olunası özelliklerini keşfetmek; belki de yıllarca gözümüzden kaçırtılan çok değerli ünsüzler ... Bu ' Nasıl Olunur? ' diyaloglarından çok kıymetli şeyler öğrendim ve bana yeni yollar açan bu harika insanın iki adet kitabı olduğunu fark ettim. Aslında bu tür kitaplara pek sıcak bakmıyorum son zamanlarda ama bu bir saygı ve emeğe katkı gibiydi ve kitapları aimak istedim. Yaşam enerjisi ve gerçekten de doğallık saçan kadının iki kitabını da bitirmiş olarak ,bugün çok rahatlıkla söyleyebilirim ki: İyi ki Sizi gıyaben de olsa tanımışım Nilay Hanım :) Nilay Örnek aslında bir gazeteci bazı sebeplerden ötürü zaman içersinde farklı işler denemiş, keyifli bir kalifiye rehber gibi... Yemek programı, Blog, Podcastler vs ca kısaca kendini geliştirmek ve aramak için doğmuş biri . Belki de onu bu kadar içimden hissedebilmemin sebebi de bu özelliği... Bu kitabına bir incelem yazmak istedim çünkü , kitap kapağından, kitabın ismine, içeriğinden bilgisine, anılardan fotoğraflara beni çok daha etkileyen kitabı bu oldu. Bütün İyiler Biraz Küskündür :) Bazı bölümler geldi uzun uzun düşündüm , bazı yerler de hüngür hüngür ağladım, coşkuyla bağlandık yeniden hayata , çoğu kez de küfür etmek istedim etrafımdaki bağnazlıklara! Kitabın içeriğinden bahsetmek biraz zor ,çünkü birnevi köşe yazılarından toplanmış bir nesir olmuş gibi ... Aslında her biri her daim güncelliğini koruyan birbirinden bağımsız ama derinden etkileyen hikâyelerdi... Ne kadar farklı yerlerden konu açsa da
Kültür-Sanat
Bütün İyiler Biraz KüskündürNilay Örnek · Artemis Yayınları · 20211,148 okunma
Puan vermedi·250 syf.··
2020 38. kitabı
·
6 saatte okudu
·
Okunma: 13 Mayıs 2020 22:56
Yine sade, yalın bir o kadar güzeldi ... Yine okunacak ,izlenecek ve araştırılacak listesi çoğaldı :) Yine yazma isteği kabardı... Yine bizi okumanın kurtaracağı ispatlandı...
KafkaOkur - Sayı 50 (Mayıs 2020)KafkaOkur Dergisi · Kafka Okur Dergisi Yayınları · 2020296 okunma
Puan vermedi·576 syf.··
2020 37. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 12 Mayıs 2020 18:38
Aksiyon, ancak bilgi , sanat ve zekayla birleşince kalbimin kapılarını aralayabiliyor. Hele ki bir de imkanın ötesinde bir betimlemeyle kahramanla birlikte adım attığını hissettirebiliyorsa işte o zaman kalbimde ve beynimdeki en güzel rafa yerleşiyor. İşte tam da öyle bir macerayı bitirdikten sonra yazmak istediklerim dökülüyor şimdi de ... Dan Brown, Da Vinci'nin Şifresi, Melekler ve Şeytanlar ve diğer yazarın serilerinin yakın tanığı olmama rağmen bu zamana kadar hiç cazip gelmemişti. Hem kitaplar hem de filmlerinden bilinçli uzak kalmıştım. Evet popüler kültür fobimizm'im yüzünden :) Bu karantina sürecinde elimde bulunan stokları tüketince , eşimin dolabına dadanmış olabilirim ;) Bu sebeple başlasam da sonuna geldiğim de bunun bir okuma sürecinden çok tanışma sürecine dönüştüğünü hissettim . Dan Brown'la tanışma süreci ... Teorik anlamda değil elbetteki , keşifsel bir arayış niteliğinde , araştırma gücüne hayranlık anlamında :) Birçok macera , gerilim romanı tanıdım ve çok az yazarda bilgi dağarcığının doruğuna ulaşabildiğini hissediyor insan . Bu kitapta da fazlasıyla bilgi edinebiliyorsun... Melekler ve Şeytanlar isim olarak iki zıt kutup olarak hayal edilip tanımlansa da , yazar romanın içeriğinde hiç bir tarafı tam olarak öteleştirmemiş aksine olayların kökenine inerek , karakterlerin iç dünyasını yansıtıp her şeyin sebep ve sonuçlarını gözler önüne sererek EMPATİK bir eleştiri üzerine konuyu oturtmuş. Ve bu beni kitabın taaaa en başında ele geçiren kısımdı! Ne mi? Din ve Bilimin ayrı şeyleri değil ; tek kökeni kendi dillerinde açıklama çabası olan muhteşem bütünleyiciler olduğunu yansıtmak İSTEYİŞ! Bu isteği kavrayış, anlayış ve anlatış arzusunun sebebini de yazarın yaşamöyküsünü okuyarak çok net bir şekilde kavrayabiliyorsunuz. Zira kendisi
Felsefe
Melekler ve ŞeytanlarDan Brown · Altın Kitaplar · 200442bin okunma