Canefşân Çelebi

Canefşân Çelebi
96'dan başlayıp 39-9' un sırrına varmak için. <-Kim ilmi cahillere verirse onu zâyi etmiştir. Kim ilmi isteyene vermekten geri durursa zulmetmiştir.> İmam Gazali.
Panik Atak kesinlikle korkulmaması gereken bir du- rumdur. Dikkat ederseniz hastalık değil, ‘durum’ kelimesini kullanmayı tercih ettim. “Eğer korkulmaması gereken bir durum diyorsanız, o zaman benim hissettiklerim nedir? Ben yalan mı söylüyorum da siz kalkıp korkulmaması gereken bir durum diyorsunuz? O kadar da değil, siz bunu anlatabilir, yazabilir, doktoru ve terapisti olabilirsiniz ama bir de yaşayana sorun…
Sayfa 18
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Eskilerin hayati anlamaları ve bir özge temaşa ile seyretmeleri imrenilmeyecek gibi degil. Söz uçar, yazı kalır ya; iyi ki bir kısımını yazmşlar da modernitenin bunalttığı ve İnsanlııımızı acımasızca tükettiği günümüzde bize bir nefes alma imkanı bahşetmişler. Divan şairleri bazen rindane söylemişler bazen aşıkane, bazen de hakimane.
Sayfa 26
Nuşirevan Âdil için bir av yerinde bir avı kebap edeceklermiş, fakat tuz yokmuş. Bir parça tuz getir- mek üzere uşaklardan birini köye göndermişler. Nu- şirevan uşağı çağınp, tuzu para ile al, tâ ki köyden tuz almak hükümetçe bir âdet olup köy harap olmasın, diye tenbih etmiş. Nuşirevan yanında bulunanlar: Bir parça tuzdan ne fenalık çıkar? demişler. Nuşirevan: Zulmün esası cihanda evvelâ az imiş. Sonra her gelen bir parça arttırmakla bugünkü dere- ceyi bulmuştur, demiş. [Eğer ahalinin bahçesinden padişah bir elma yer- se uşakları ağacı kökünden çıkarırlar. Birisinden yarım yumurta almak suretiyle, padi- şah zulmü reva görecek olursa padişahın askerleri bin tavuğu şişe geçirirler
Sayfa 347
Duvarlar üzerime gelirdi, basamaklar ayağımın altından kayardı. Geride kaldı şükür. Artık nefesim daralmıyor, kalbimin patırtısını duymuyorum. Midem ağzıma kadar gelmiyor. Tam bitti diyemem ama en azından kontrol altına alabildim. Paniğimi düzelttim sanırım. Ya bu korona zamanında, eve kapanmak durumundayken çekseydim bu çileyi. Çok şükür...
Son bir kaç gündür hem ülkemizde hem dünyada hükümet yetkilileri bundan sonra hiçbir şeyin eskisi gibi olmayacağını, tarihin koronadan önce ve kononadan sonra olarak anılacağını söylüyor. Peki koronadan sonra neler değişecek. Yemen' de, Somali' de Sudan'da çocuklar artık açlıktan hastalıktan ölmeyecek mi? Suriye, Arakan, Doğu Türkistan, Afganistan,Pakistan,Libya, Mısır, Hindistanda yaşanan zulüm sona mı erecek? Peki ya Filistinin işgali ne olacak?C.Ç