Dostoyevskinin ilk eserlerinden biri olan Beyaz Geceler gerçekten güzel bir eser ama basit bir kitap olduğunu düşünmüyorum biraz ağır dilli ve okumak sabır gerektiriyor kısa bir kitap da olsa belli bir yere kadar kitap heyecan,merak herhangi bir duygudan uzak ama işte o karakterle tanıştığında kitabın son 20-30 sayfası(yanlış hatırlamıyorsam) işte kitap orada dostoyevskinin ustalığını hissettiriyor kitabın bitmemesini,bu hikayenin bir mutlu sonu olmasını istiyorsunuz ama ne yazık ki her hikayenin sonu olmaz ve her güzel şeyin bir sonu vardır. Kitap eksi yönleri sadece biraz ağır dili olması klasiklere başlamak için pek mantıklı bir seçim değil ama okunması gerekiyor, Belki kendinizden bir şeyler de bulursunuz ,Belki de aşkın ne kadar kutsal,değerli bir şey olduğunu, şimdilerde ne kadar boşaltıldığını,ne kadar küçük sebeplere mahvolduğunu ve "seni seviyorum" demenin ne kadar basitleştirildiğini anliyacaksınız, eğer anlayarak ve empati yaparak okursanız size çok şey katıcaktır.