Yazar bu kitabı sanırım can sıkıntısından yazdı. Neden derseniz, okurken hep olağanüstü bir geri dönüşüm bekledim, Madem insandan bok böceğine dönüşüyorsun o zaman yap bir saçmalık daha insan ol!
Böceğe dönüşümden sonrası tamamen her şeyin betimlemesi olarak geçiyor, arada bir bir kaç diyalog.
Detaya girmiyorum çünkü bu kitabın okumaya değeceğine inanmıyorum.
Duyarsız, ilkesiz, Ateist, deist bir insanın gözünden; insalara, olaylara ve hayata bakışın anlatıldığı boş bir roman!
Yazarın dünyada çok okunması ve Nobel ödülü alması bu romanın sıradan bir roman olmasını engellemez.
YabancıAlbert Camus · Can Yayınları · 2025137,4bin okunma
Daha okumaya yeni başladım ama daha önce çeşitli felsefe kitapları okudum.
Felsefeye merakım olması gerektiği kadar.
Akıl ve kalbe uymayan ölçüsü Hak olmayan her şeyi reddiye sebebidir.
Her kitabını sıkılmadan okuyacak kadar SEVİYORUM. Gerçek bir DOST O...
Uzun uzun anlatmaya gerek yok, kumar her şeyinizi elinizden alır.
12 den de Vurursun sıfırı da bulursunuz.
Kumar sevdiklerinizi elinizden alır...
İyiki vardın Dostoyevski...
Sıkılmadan okunacak bir kitap.
Bir dönemim Rusyası; fikirlerin, inançların, yoksulluğun, değişen dünyanın getirdiği süreçte duyguların ve fikirlerin çatışması.
Bir cinayetin anatomisinden ziyade, düşüncelerine doğruluk arayan bir insan anlatılıyor.
Bu insanın hayatında ahlak ve din hiç yok.
Oldukça farklı bir bakış ve farklı yaşantının çıkmaz sonu.
Ama yazar kitabı muhteşem bağlamış...
Bence, inanmadığınız şeyi yaşayamazsınız diyor. Yaşıyorsanız inançlara er geç teslim olacaksınız.
Çok şey yazılabilir ama en iyisi okumak.
İyi okumalar...
Suç ve CezaFyodor Dostoyevski · Olympia Yayınları · 2018194,5bin okunma