Faruk AKALP

Faruk AKALP
@Kayip_sakal
Araştırmacı
İstanbul
9 okur puanı
Temmuz 2023 tarihinde katıldı
SARSICI...
9/10
·
Beğendi
Kitabı okurken o dönemin sancılarını ve acılarını çok iyi hissediyorsunuz. Sık sık bir elimde kitap diğer elimde telefon savaşın tarihini Yugoslavya'nın ayrılma nedenini anlamaya ve öğrenmeye çalıştım. Okurken bazı sayfalarda tüyleriniz ürperiyor gerçekten bu kadar vahşet, iğrençlik olmak zorunda mıydı veya en önemlisi de neden savaş olmalıydı? diye sürekli kendinize soruyorsunuz. Dram- duygu yüklü bir kitaptı psikolojiniz şu sıralar iyi değilse bence okumayı bir başka zamana erteleyin. Onun dışında karakterler- olaylar bence harikaydı. Tek bir eleştirim yazar, savaşın ortasındaki ailenin dramını anlatırken kitabın sonlarına doğru bir anda 800 yıl geriye giderek 80-90 sayfa başka bir hikaye anlatmaya başlaması. Yani tam karakterlere alışmışken hikayeyi bölüp başka bir hikayeye geçmesi bence sürükleyiciliği noktasında güzel olmamış. Ama ne olursa olsun şiddetle tavsiye edeceğimi belirtebilirim. 9/10
Edebiyat
SevdalinkaAyşe Kulin · Everest Yayınları · 202015,3bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.

Faruk AKALP

, bir kitap okudu
9/10
·330 syf.··
Beğendi
·
2023 6. kitabı
Zülfü Livaneli
8.6/10 · 126,7bin okunma
Mükemmeldi...
9/10
·330 syf.··
Beğendi
·
2023 6. kitabı
İlk Zülfü Livaneli'nin kitabını okuyuşumdu sanırım daha öncesinde de yazmış olduğu romanlar vardı ama ilk bu kitabını aldım ve okudum. Kesinlikle etkileyici sürükleyici bir hikaye vardı ortada. Adamın kıza anlattığı hikayeler çok sarsıcıydı sonuna kadar merak ettirdi. Ama sona doğru biraz da olsa sonu ile ilgili olarak bir kuşku içimi kemirip duruyordu nitekim son kısmında haklı olduğumu anladım. Dikkatli okursanız sizin de gözünüze çarpabilir. Eğer tam anlamıyla bir tahmin edilemezlik yaratsaydı yazar, bence bu kitabı bitiren bir çok insan günlerce kitabın etkisinden kurtulamazdı. Aşırı iyiydi bence, eğer ilk kez bu kitapla Livaneli ile tanışıyorsanız istemeden de olsa sonraki eserleri için beklentiyi çok ama çok yükseltiyorsunuz. Diğer eserlerini okurken aynı tadı alabilir miyim bilmiyorum ama iyi ki okudum dedirten bir kitaptı. Şiddetle tavsiye ederim. 9,0/10
Kardeşimin HikayesiZülfü Livaneli · Doğan Kitap · 2019126,7bin okunma

Faruk AKALP

, bir kitap okudu
8/10
·83 syf.··
Beğendi
·
2023 5. kitabı
Stefan Zweig
8.1/10 · 279,6bin okunma
İyiydi ve Güzeldi
8/10
·83 syf.··
Beğendi
·
2023 5. kitabı
Herhalde herkes duymuştur meşhur Zweig'in Satranç kitabını. Modern klasik eserlerde bence okunması gereken önemli kitaplardan bir tanesi ama kesinlikle Zweig'i anlamak için okunması gereken tek kitap değildir. Onlarca novellası var yazarın ve bence hepsi de çok güzel. Tavsiye ederim. 8.0/10
Edebiyat
SatrançStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2020279,6bin okunma