Özge keskin

Özge keskin
@Kekikk
Anayurt Oteli İncelemesi
8/10
·128 syf.··
Beğendi
·
2023 9. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 05 Mart 2023 15:14
Ne Ölüyüm Ne Sağım Bir spoiler uyarısı vererek incelememe başlamak istiyorum. Ne yazık ki spoiler olmadan bu kitabı anlatmak çok güç. Gerçi bu kitap sonunda ne olacağından çok o noktaya nasıl gelindiği daha önemli olduğu için incelemeyi okumanızda sakınca olacağını düşünmüyorum. Anayurt Oteli kolay bir kitap değil. İnce olmasına rağmen yavaş okunması gerektiği için zaman alan bir kitap. Hikâye bir Anadolu kasabasında kuvveti muhtemel bir İç Ege kasabasında geçmekte. Tren istasyonunun hemen karşısında yer alan konaktan bozma üç katlı bir oteldir Anayurt Oteli. Müşterileri de bellidir; köylüler, devlet memurları, sınava gelen öğrenciler, askerler…İnşa tarihi 1839’dur bu konağın. Tesadüf mü bilmem ama Tanzimatın ilanı ile aynı tarihtir. Konağın otele dönmesi ise Cumhuriyetle beraber olur. İki tane çalışanı vardır otelin: Otelin katibi Zebercet ve temizlik işlerini yapan Ortalıkçı Kadın. Zebercet kitabın da baş kahramanı. Anayurt Oteli demek Zebercet demektir aynı zamanda. O kadar ki bence kitabın adı Zebercet olsa daha doğru olurdu. Zebercet bir anti kahraman. Sevemiyorsunuz onu. Ama bir yandan da acıyorsunuz. Ciddi psikolojik sorunları olan biridir. Bu sorunların temelinde çevresi tarafından küçümsenme, itilmişlik, hor görülmüşlük, insan yerine konulmamak yatmaktadır. Siska ve kısa boylu biridir Zebercet. Bu sebeple hem çocukken hem de askerdeyken bir erkek yerine konmaz. Diğer insanlardan daha duygusal biri olan Zebercet’i bu aşağılamalar çok yaralar. Yalnızlık edebiyat dünyasında çok sık kullanılan bir konudur. Geneli şehirde geçer ancak Anayurt Otelinde bu yalnızlık bir Anadolu kasabasında, taşrada yaşanmaktadır. Yalnızlığın sadece büyük şehirlere has olmadığı, küçük yerleşimlerde de yalnız insanların olduğunu vurgulanmaktadır kitapta. Ayrıca diğer kitaplarda
Türk Edebiyatı
Anayurt OteliYusuf Atılgan · Can Yayınları · 202337,1bin okunma
Özge keskin
Ben kitabı okurken çok zorlandım ve yarım bıraktım. İncelemeniz o kadar güzel olmuş ki bir şans daha vermeyi düşünüyorum.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.