"Bir kitabı okurken geçen iki saatin ömrümün birçok senelerinden daha dolu, daha ehemmiyetli olduğunu fark edince insan hayatının ürkütücü hiçliğini düşünür ve yeis içinde kalırdım."
"Bir milletin ruhu zapt olunmadıkça, bir milletin azim ve iradesi kırılmadıkça, o millete hâkim olmanın imkânı yoktur. (...) Türk milleti son mücadelâtiyle, bilhassa burada ihraz ettiği zaferle, izhar ettiği azim ve irade ile malûm olan bu hak'ayikı bir defa daha sine-i tarihe çelik kalemle hak etmiş bulunuyor."
Başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere bütün şehitlerimizi minnetle anıyor, 30 Ağustos Zafer Bayramımızı gururla kutluyorum. Ne mutlu Türk'üm diyene! 🇹🇷
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Biri kendini severek Etna alevlerine attı,
Empedokles; ve o da Platon'un Elysium'undan zevk almak için denize atladı, Cleombrotus; ve pek çok, uzun
Embriyolar ve salaklar, keşişler ve rahipler
Beyaz, siyah ve gri, tüm süsleri, saçmalıklarıyla
Burada hacılar dolaşıp duruyor ve Cennette yaşayan
Ve Golgotha'da ölmüş olanları arıyorlar.
Hangi güç ya da hile ona karşı gelebilir, kim kandırabilir
Gözleri bir bakışta her şeyi gören Onu? Cennetteki yüksek
Yerinden o bizim çabalarımızı görüyor
Ve bizimle alay ediyor.
Diğer yanda Belial kalktı
Ayağa, onun davranışları daha nazik ve insancıl gibiydi;
Cennette kaybolmamış daha iyi bir kişiydi o; mağrur,
Erdemli gibi görünüyor ve başarılı birine benziyordu,
Ama bu görünüşten hepsi boştu, yanıltıcıydı,
Ağzından man dökülürdü, kötüleri iyi gösterirdi, şaşırtıcı
Öğütler verirdi ama düşünceleri kötüydü,
İyilik düşünmez, kötülük üretirdi, iyi şeylere karşı
Korkak ve tembeldi; ama kulağa hoş gelen sözler ederdi..."
"Burada bu Cehennem çukurunda, mutluluktan uzak, lanetli
Yaşamaktansa her şeye razı olalım, bundan kötüsü olabilir mi?
Burada acının söndürülmeyen ateşi Onun öfkesine köle
Olmaktan kurtulma umudunu öldürecek, yalvarışlarımız
Duyulmayacak, işkence görerek pişmanlığımız mı haykıracağız?
Bu kadar mahvolduktan sonra yok olmamız daha uygun olmaz mı?
O hâlde neden korkuyoruz?
Onun öfkesini de indirme umudumuz var mı?
O öfkelendiğinde bizi tamamen bitirecektir,
Ama eğer biz kutsalsak,
Bizi bitiremeyecekse burada kalarak hiçbir şey olamayız; gücümüz
Onun Cennetini rahatsız etmeye yeter, bunu hissediyorum,
Onun erişilemez ve ölümcül olan tahtına sürekli saldırıyla
Zafer kazanmasak bile intikamımızı almış sayılırız."