Öğretmen olmayı seçmiş, seçerken tereddüt etmemiş fakat meslek hayatına başladıktan sonra toplum ve kültür etkisiyle bu kararını sorgulayıp mutsuz hisseden Arif Bey’in,Doğan Cüceloğlu’nun bir semineri sonrası, ona soru sorması ile başlayan bir yolculuk. Çok keyifli bir yolculuk, her cümlesi ile kendi hayatımızı gözden geçirip aydınlanabileceğimiz diyalog şeklinde ilerleyen harika bir kitap. Gözlemleyen bilinç dediği benlik ile açtırdığı pencereden hayatı, bilhassa kendimizi seyretmenin keyfini hissettiren, bu farkındalığın oluşturduğu tuhaf bir huzurla okutan, yalnızca bir kez değil birçok kez okunması gerektiğini düşündüğüm bir kitap, tavsiye ederim. İyi okumalar.
“İnsanın gerçeğini, algıladığı dünya oluşturur. İnsanın algılamasını etkileyen en önemli faktörlerden biri, o insanın dünyaya bakarken hangi niyetle baktığıdır.”