Odessa

"Bence savaş daha çok salgın hastalık gibi bir şey," diyor. "Kimsenin istediği yoktur, derken bir de bakarsın, herkes yakalanıvermiş. Biz savaş istemedik. Diğerleri de aynı şeyi söylüyorlar. Ama yine de dünyanın yarısı savaşa katılmış halde."
Sayfa 147·Kitabı okudu
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
"Ama bir imparatorun bizler gibi ayakyoluna giden bir adam olduğunu benim aklım almıyor." "Ama öyledir işte!"
Sayfa 144·Kitabı okudu
Bir tek emir bu sessiz gölgeleri bizim düşmanımız yapmış; yine bir tek emir onları dostlarımız yapabilir. Bir masa başında, hiçbirimizin tanımadığı kimi adamlar bazı kâğıtlar imzalıyorlar. Ve sonra, önceden dünyanın en büyük suç saydığı ve en şiddetle cezalandırdığı şey, bizim en yüksek gayemiz haline geliyor ve bu yıllar boyunca sürüyor. Ama bu çocuk yüzlü, havari sakallı, sessiz adamlara bakarken, kâğıt üstündeki emirler insana vız geliyor. Düşman mı? Bu adamların bize ne düşmanlığı var? Herhangi bir er-subay acemi erler için çok daha büyük bir düşmandır..
Sayfa 138·Kitabı okudu
Birbirimizi ne kadar az anlıyoruz!
Sayfa 137·Kitabı okudu
İnsan gözü denilen bir çift küçük noktada bazen ne büyük acılar birikebiliyor!
Sayfa 136·Kitabı okudu