Selim

Selim
@KitapKitap
Burada yer alan okuduğum kitaplar listesine 2016 yılı öncesi okuduğum kitaplar dahil değildir.
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Gece Müziği 1. Beş ay önce -bir gün orada çok kalmazdı ama - radyodaki işinden eve gece bir sularında geç bir saatte dönünce sıkı, sıkı örtülü perdelerin, yatak odasındaki komodinin dışında evi terk edilmiş bomboş buldu. Komodin üzerinde, eşi Leyla ile bir süre önce kadın erkek bir grup arkadaşıyla gittikleri piknikte topluca çektirdikleri bir fotoğraf bırakılmış duruyordu. Bu resmi merak etmişti, nihayet görmüştü de, fakat gördüğüne sevinemedi. Resmin arkasını içgüdüsel olarak çevirip baktı: ''Beni arama,'' yazıyordu. ''sakın.'' Özer bey gecenin içinde, ‘'Olamaz’' diye söylendi, çınladı sesi. Beyaz tenli yüzü kıpkırmızı oldu. Elindeki fotoğrafı sıkarak buruşturdu, odanın tenha bir köşesine fırlatıp attı derin soluyordu, fino köpeğini hatırladı, yüzünü hüzünle asıp buruşturdu, ‘’laciverti, almış’’ diye zuhur etti. ‘’Hak ettim ama hak ettim’’ diye gürledi. O sırada peş peşe apartmandaki bir kaç gözcük evin ışıkları yandı. Ağzı olan konuşuyordu. ‘’Ne oluyor’’ ‘’Kim bu’’ ‘’Ayol deli mi ne’’ ‘’Oh iyi olmuş’’ ‘’Vay be, üzüldüm adamcağıza’’ Böyle, belli belirsiz dakikalar içinde fiskoslar yükseldi döndü, gecenin ıssız karanlığında. Özer bey kapıyı hırsla çarparak çıktı. Bir ses ‘’Susun, gidiyor galiba’’ dedi. Bir an herkes kulak kabartıp kımıldamadan durdu. Merdivenden aşağı inen Özer beyin tıkırtıları işitiliyordu. Annesinin avuttuğu bir çocuk hıçkırarak ağlamaya başladı. ’’iyi bari bizim çocuklar uyanmadı.’’ dedi bir başka ses. ‘’hadi, hadi yatalım da uyuyalım artık.’’ Apartman katlarındaki dairelerin ışıkları tek, tek söndü. Özer bey apartmandan dışarı çıkıp uzaklaştı, sokak aydınlatmasının ilerisine düşen koyu karanlığa bata çıka ilerliyordu, gözden yitip giderken. 2. Erdem, orta yaş bir bisiklet tamircisiydi. Şairler dünyasına ve şiire meraklıydı. İki yıl önce
Erhan Özdemir isimli okura yanıt verildi
Selim
Yazdıklarımın son güne kalması fazla uzun bir hikaye olmamasına dikkat edişim, vs. dediklerinizde bir parça etkili oldu. P.Auster ve F. Pessoa'nın her hikaye biraz eksiktir türü yaklaşımlarının etkisini de yadsıyamam. Yorumunuz için teşekkür ederim.
Gece Müziği 1. Beş ay önce -bir gün orada çok kalmazdı ama - radyodaki işinden eve gece bir sularında geç bir saatte dönünce sıkı, sıkı örtülü perdelerin, yatak odasındaki komodinin dışında evi terk edilmiş bomboş buldu. Komodin üzerinde, eşi Leyla ile bir süre önce kadın erkek bir grup arkadaşıyla gittikleri piknikte topluca çektirdikleri bir fotoğraf bırakılmış duruyordu. Bu resmi merak etmişti, nihayet görmüştü de, fakat gördüğüne sevinemedi. Resmin arkasını içgüdüsel olarak çevirip baktı: ''Beni arama,'' yazıyordu. ''sakın.'' Özer bey gecenin içinde, ‘'Olamaz’' diye söylendi, çınladı sesi. Beyaz tenli yüzü kıpkırmızı oldu. Elindeki fotoğrafı sıkarak buruşturdu, odanın tenha bir köşesine fırlatıp attı derin soluyordu, fino köpeğini hatırladı, yüzünü hüzünle asıp buruşturdu, ‘’laciverti, almış’’ diye zuhur etti. ‘’Hak ettim ama hak ettim’’ diye gürledi. O sırada peş peşe apartmandaki bir kaç gözcük evin ışıkları yandı. Ağzı olan konuşuyordu. ‘’Ne oluyor’’ ‘’Kim bu’’ ‘’Ayol deli mi ne’’ ‘’Oh iyi olmuş’’ ‘’Vay be, üzüldüm adamcağıza’’ Böyle, belli belirsiz dakikalar içinde fiskoslar yükseldi döndü, gecenin ıssız karanlığında. Özer bey kapıyı hırsla çarparak çıktı. Bir ses ‘’Susun, gidiyor galiba’’ dedi. Bir an herkes kulak kabartıp kımıldamadan durdu. Merdivenden aşağı inen Özer beyin tıkırtıları işitiliyordu. Annesinin avuttuğu bir çocuk hıçkırarak ağlamaya başladı. ’’iyi bari bizim çocuklar uyanmadı.’’ dedi bir başka ses. ‘’hadi, hadi yatalım da uyuyalım artık.’’ Apartman katlarındaki dairelerin ışıkları tek, tek söndü. Özer bey apartmandan dışarı çıkıp uzaklaştı, sokak aydınlatmasının ilerisine düşen koyu karanlığa bata çıka ilerliyordu, gözden yitip giderken. 2. Erdem, orta yaş bir bisiklet tamircisiydi. Şairler dünyasına ve şiire meraklıydı. İki yıl önce
Rahime isimli okura yanıt verildi
Selim
Bu hikayenin sonu zirve noktasıdır bence. Eleştiriye açığım. Her hikayenin bir beğeneni bir beğenmeyeni vardır. No problem :)
HAZİRAN Ayı Hikaye Yazma Etkinliği (01-25 Haziran 2018)
Etkinlik sona ermiştir. Katılan tüm arkadaşlara çok teşekkür ederim. Etkinlik kapsamında paylaşılan hikayeler #30128453 no'lu iletide link olarak mevcuttur. ------------ Evet, bir seçimin daha sonuna, bir ayın daha başına geldik. Mayıs ayında en fazla 56 kişi oy kullanmış demiştim – bu kez 115 oy var konuda. Ya sevindirici had safhada ya da hiç bilmediğim bir oyunun içine düştüm :) Hazirana umutla bakıyoruz anladığım kadarıyla demeyeceğim elbette, böyle klişeler için çok geç oldu saat. UMUT büyük bir farkla Huzursuzluk ile Vefa'yı geçmiş ve bu ayın konusu olmuş. Kullanılması zorunlu kelimelerde ise karışık biraz durum. Biliyorsunuz yapılan talep nedeniyle “Anahtar Kelime kullanmak istemiyorum “ seçeneğini de eklemiştim ankete. En fazla KİTAP kelimesi çıkmış çıkmasına ama yukarıda belirttiğim 115 kişinin üçte biri zorunlu kelime kullanmak istemediğini söylemiş. Haziran Ayı için şöyle bir şey yapalım öyleyse. İsteyen en çok oyu alan KİTAP ve YOLCU GEMİSİ kelimelerini öyküsünde kullansın. Yok, bu kelimeler hikayemin ahengini bozuyor diyen varsa da kullanmasın. Konusu UMUT olan her hikayeyi kabul edeceğiz. Başka bir şey daha var. Geçen ay yeni başladığımız için, normal hikaye tarzına uymayan ya da deneme tarzında olan bir kaç metni de etkinliğe dahil etmiştik. Bu ay biraz daha dikkat etmeyi düşünüyoruz bu hususa. Bir de hikayeyi yayınlamadan önce bir iki defa yazım hatalarının kontrolü için okumanızda fayda var. Geçen ay söylediğim diğer şeyleri tekrar edeyim. Hikayeyle ilgili site kuralları dışında başka bir kural yok. Yani ;din, dil, ırk, cinsiyet ayrımcılığı yapmamak vb. şeyler. Asgari ya da azami kelime de yok. İstediğiniz kada ruzun yazabilirsiniz bu ay. Yaz sonuçta, yapacak daha iyi bir şeyimiz yok:) Geçen ay miktar belirtmemiştik.
1000Kitap
Selim
Hikayemi eklerseniz sevinirim. :)

Selim

, bir kitap okudu
Puan vermedi·288 syf.··
Beğendi
·
16 günde okudu
·
2018 30. kitabı
Enrique Vila-Matas
6.9/10 · 36 okunma
Selim
Kitap 22 TL fakat D&R kampanyası dolayısıyla bugün 7 TL idi. Aldım bu ay okuyacağım.