Benim için yazar olmak, insanın içinde gizli ikinci kişiyi , o kişiyi yapan âlemi sabırla yıllarca uğraşarak keşfetmesidir.
...Bütün bu farklılıklar asıl faaliyetten, masaya oturup sabırla kendi içine dönmekten sonra gelir. Yazı yazmak, bu içe dönük bakışı kelimelere geçirmek, insanın kendisinin içinden geçerek yeni bir âlemi sabırla, inatla ve mutlulukla araştırmasıdır.