Kitapzede

Puan vermedi·651 syf.··
2020 80. kitabı
·
37 günde okudu
·
Okunma: 06 Ağustos 2020 09:29
Selam️ Haruki Murakami “Sahilde Kafka / Umibe No Kafuka”.. Öncelikle; böyle kompleks bir eseri “su gibi okudum”, “hemen iki günde bitiyor” diyerek, ne denli hızlı okuduklarını belirtmiş, tüm okurların önünde, saygıyla eğiliyorum. Zira bu su gibi hali, benim okuma ritmim için mümkün olmadı. Gayet yavaş ve zorlu bir okuma süreci ile imtihan oldum. Kalemimi rahat oynatmak, şu konuda mı açık verdim, burada mı diye endişe duymadan yazmak istiyorum. Bu sebeple, yakın zamanda kitabı okumak isteyenler, esere dair paylaşımlarımı es geçebilirler. Yazardan okuduğum altı yedi kitap sonunda, nedir okuduğum eserlerinin ortak noktaları diye, kabataslak bir daire çizip içini doldursam; “Sürreal, post-modern, bilinç akışı, bilinçaltı, bellek, kediler, ensest, pedofili, Oedipus ve Elektra kompleksi, paralel evren, Araf, kolektif bilinç, klasik müzik” diye giden tıklım tıkış bir liste elde ederim. Sahilde Kafka ile de, Murakami bir kez daha kendi kurallarıyla, müstakil evrenini yaratmış. Okurun birçok sorusuna yanıt bulamadığı, finalin; hayatın aslı gibi, savruk bırakılıp “son bu mu?” dedirtecek kadar, okuyanın muallakta kaldığı satırlar, benim için artık yazarın alışılagelen tavrı halinde.. Esere, kendine Kafka Tamura adını veren 15 yaşındaki delikanlının evden kaçışıyla giriş yapıyoruz. Babasıyla mesafeli ilişkisi, annesinin ablasını da yanına alarak, baba ve oğulu terk edişi, zaman içinde bu yarayla büyüyen çocuğun, tek ebeveyni tarafından “bir gün annen ve ablanla cinsel ilişkiye gireceksin” kehanetiyle; Kafkanın bilinç akışı şeklinde okuyoruz. Bunu belirtme sebebim, yazarın bakış açısını defalarca değiştiren tekniğine de değinebilmek. Kısa bir evden kaçışa hazırlık macerasına, Kafkanın sohbet ettiği Karga karakteri dahil oluyor. Ama, Karga bir hayali arkadaş mı, üst bilinç
Edebiyat
Sahilde KafkaHaruki Murakami · Doğan Kitap · 202012,1bin okunma
Kitapzede
Teşekkür ederim🙏🏻💕💕
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Mavi Gözlü Dev, Minnacık Kadın ve Hanımelleri O mavi gözlü bir devdi. Minnacık bir kadın sevdi. Kadının hayali minnacık bir evdi, bahçesinde ebruliiii hanımeli açan bir ev. Bir dev gibi seviyordu dev. Ve elleri öyle büyük işler için hazırlanmıştı ki devin, yapamazdı yapısını, çalamazdı kapısını bahçesinde ebruliiii hanımeli açan evin. O mavi gözlü bir devdi. Minnacık bir kadın sevdi. Mini minnacıktı kadın. Rahata acıktı kadın yoruldu devin büyük yolunda. Ve elveda! deyip mavi gözlü deve, girdi zengin bir cücenin kolunda bahçesinde ebruliiii hanımeli açan eve. Şimdi anlıyor ki mavi gözlü dev,
Sayfa 357·Kitabı okudu
Kitapzede
💕
Aylar önce başlayıp, sadece elli sayfasını okuduğum, ama övgüleri devam ettiği için, bana hala sorduğunuz bir kitabı okuyup, sizinle fikrimi en kısa zamanda paylaşacağım. Beş bin takipçinin üstündeki her kitap hesabına (bittabi ben hariç😉) protokol listesinden gittiğinden, bir anda popülerliği artan, ama kimin gerçekten okuyup “gerçek fikrini” beyan ettiğini bilemediğimiz eseri ben değil, arkadaşım satın almış, okuyup bana getirmişti. Bakalım, methiyelere mazhar olmuş bu esere, bir methiye de ben yazacak mıyım? E gelsin Kirke☺️
Kitapzede
Özür dilerim, geç gördüm mesajınızı💕 İnşallah doğru bir referans oluşturabilirim
🌱Selam💕 (Tekrar anlatılanlar, post 4) ✔️Peki siz okur rotanızı nasıl, neye göre çizersiniz? Ben de dahil hiçbir öneren, asıl belirleyicinin siz olduğu gerçeğini değiştirmez. Tercihlerinizi yaparken esas olan, kendi hayatınızı, bakış açınızı, varsa önceki okuma alışkanlıklarınızı da hesaba katın. Bunun bir yarış değil, en keyifli eylemlerden biri olduğunu aklınızda tutup, mecburiyet haline getirmeyin. Ne kimseyle aynı kitabı okumak, ne hızlı okumak, bunlar sizin şartınız değil. ✔️Arka arkaya dev klasik eserleri bitirdim diye yığanların, eserin ön sözünden aşırdıkları ya da alıntıların haricinde, yazacak üç özgün cümlelerinin olmayışı, size zaten çok şey söylüyor, söylemeli. ✔️Hesapta kitap sayfalarında gördüğünüz birçok şeyin “sadece prodüksiyon” olduğunu bilin. Zira ben, çok değil, hala iki satırlarından neyi okumadıklarını anlıyorum. Maalesef yayınevlerinin promosyon kitap hediyeleri, biz siz hepimiz, bir “ambalaj okur” kitlesi yarattık. Ölçünüz bu ise, lütfen olmasın, onlar kitaplık doldurabilmek için “bavullarla” fuar gezdiler, e maksat okumak değil -mış -muş olunca, şaşırdık mı? Hayır☺️ ✔️Sizi zorlayan, okumakta zorlandığınız eserde ısrarcı olmayın. Bir noktadan sonra böyle bir sebepten bitmeyen kitap, okurun hevesini törpüler (ince, daha rafine bir zevk edindirmek manasında değil, küçültmek anlamında), kenara bırakıp yenisine başlamayı yenilgi saymayın, onun da vakti gelir elbet. ✔️Birbirinin peşi sıra kült eser okuduğunu iddia edenlerin %90’ınına inanmıyorum. Bu söylediğim iyimser bir rakam. Akademik bir çalışma yapılmadığı sürece, içeriği yüklü eserleri soluksuz bitirmeye çabalamak, yorar ve bıktırır. Yok öyle bir dünya, madem o denli dişli bir okurmuş, o kolye gibi dizilenler şimdiye dek çoktan okunup bitseymiş😉 İkisi üçünü okuduktan sonra, ruhunuz size bi
Sakine Tali isimli okura yanıt verildi
Kitapzede
Çok öpüyorum Sakine Hanım🙏🏻😘💕
🌱Selam💕 (Tekrar anlatılanlar, post 4) ✔️Peki siz okur rotanızı nasıl, neye göre çizersiniz? Ben de dahil hiçbir öneren, asıl belirleyicinin siz olduğu gerçeğini değiştirmez. Tercihlerinizi yaparken esas olan, kendi hayatınızı, bakış açınızı, varsa önceki okuma alışkanlıklarınızı da hesaba katın. Bunun bir yarış değil, en keyifli eylemlerden biri olduğunu aklınızda tutup, mecburiyet haline getirmeyin. Ne kimseyle aynı kitabı okumak, ne hızlı okumak, bunlar sizin şartınız değil. ✔️Arka arkaya dev klasik eserleri bitirdim diye yığanların, eserin ön sözünden aşırdıkları ya da alıntıların haricinde, yazacak üç özgün cümlelerinin olmayışı, size zaten çok şey söylüyor, söylemeli. ✔️Hesapta kitap sayfalarında gördüğünüz birçok şeyin “sadece prodüksiyon” olduğunu bilin. Zira ben, çok değil, hala iki satırlarından neyi okumadıklarını anlıyorum. Maalesef yayınevlerinin promosyon kitap hediyeleri, biz siz hepimiz, bir “ambalaj okur” kitlesi yarattık. Ölçünüz bu ise, lütfen olmasın, onlar kitaplık doldurabilmek için “bavullarla” fuar gezdiler, e maksat okumak değil -mış -muş olunca, şaşırdık mı? Hayır☺️ ✔️Sizi zorlayan, okumakta zorlandığınız eserde ısrarcı olmayın. Bir noktadan sonra böyle bir sebepten bitmeyen kitap, okurun hevesini törpüler (ince, daha rafine bir zevk edindirmek manasında değil, küçültmek anlamında), kenara bırakıp yenisine başlamayı yenilgi saymayın, onun da vakti gelir elbet. ✔️Birbirinin peşi sıra kült eser okuduğunu iddia edenlerin %90’ınına inanmıyorum. Bu söylediğim iyimser bir rakam. Akademik bir çalışma yapılmadığı sürece, içeriği yüklü eserleri soluksuz bitirmeye çabalamak, yorar ve bıktırır. Yok öyle bir dünya, madem o denli dişli bir okurmuş, o kolye gibi dizilenler şimdiye dek çoktan okunup bitseymiş😉 İkisi üçünü okuduktan sonra, ruhunuz size bi
vaveylâ isimli okura yanıt verildi
Kitapzede
Ablacım ben de sizleri çok seviyorum 💕💕