Bir kadının bir tek temiz yaşantısı olması gerektiği, oysa bir erkeğin biri temiz, öteki temiz olmayan iki tane yaşantısı olabileceği düşüncesi çileden çıkarıyordu beni.
Yaratılış gereği insanlar yalnız değillerdir fakat şartlar bazen yalnızlığa bile bağışıklık kazandırır. Sonra birden artık bir kişi değilsindir ama iki kişi olmak ne demek çoktan unutulmuştur.”
“Her şeyden çok sıkıldığım bir evreye geldim. Tahammül seviyem yok artık. Kimseye gerektiğinden fazla katlanamıyorum. Kimsenin peşinden koşacak gücüm yok belki de. Olacak her şey kabulüm, olmayana da üzülecek zamanları çoktan geçtim.” #franzkafka Franz Kafka