Adalet mi dediniz? Sınıf çatışmasının tabiatında adalet yoktur. İnsanlık mı? Şaka yapmayın. İnsanlığın ne olduğunu biliyorum ben. Kendi mutluluğumuz için karşımızdakini yere sermek. “Geber” demeden öldürmek. Kandırmak.
Soğukkanlı bir kayıtsızlıkla yeni şeyler söylemektense tutkuyla dile getirilen sıradan bir açıklamanın hayatı yansıttığına inanıyorum. Vücuda hayat veren kanın gücüdür ne de olsa. Sözcükler, sadece havada yayılan dalgalar değildir, çok daha güçlü şeyler üzerinde çok daha güçlü etkileri vardır ne de olsa.