Leyla Rəsulzadə

Leyla Rəsulzadə
@Lyrsulzad
Türk, ahlâk yapısını bir Peygambere muhtaç olacak kadar hiçbir devirde kaybetmedi! Atatürk, tarih ve dil mevzularıyla yakından ilgilendiği yıllarda, Çankaya’da yapılan toplantıların birinde Mevlâna Celâleddin’in onsekizinci göbekten torunu olan Veled Çelebi İzbudak’a "Allah katından bir ülkeye veya millete bir peygamber neden gönderilir" sorusunu sorar. Veled Çelebi, kısaca, Allah’ın, ahlâk ve iman şartlarını inkâr eden, sapkınlığın had safhaya geldiği ülke, millet veya kavimleri doğru yola sevk etmek için peygamber yolladığını izah eder. Veled Çelebi’nin verdiği cevaplardan pek memnun olan Atatürk der ki: “Evet…çok haklısınız. İşte bu sebeplerdendir ki Yüce Tanrı, Türk ülkelerine ve milletine, bir peygamber göndermek ihtiyacı duymamıştır. Çünkü Türk milleti, İslamiyetten çok çok zaman önce Tek Tanrı inancına sahipti ve ahlâk yapısını bir Peygambere muhtaç olacak kadar hiçbir devirde kaybetmedi. İnsanoğlunun yaptığı putlara tapmadı(…) Biliyorsunuz biz Türkler, İslamiyet’i Tek Tanrı inancını getirdiği için kabul ettik ve onun cihan hareketi olabilmesini kafa ve kılıcımızla temin ettik.¹ Eğer Türkler Müslüman olmasaydı İslamiyet, Musevilik gibi mevzii bir din olarak kalırdı. İslam alemine bu hakikati anlatmak lazımdır. Araplar topraklarında üç semavi din peygamberlerinin gelmesiyle iftihar ederler ve üstünlük iddia ederler.² Bizi de böyle bir nasipten mahrum olduğumuz için küçümserler. Aslında bu bizim ahlâk ve insanlık benliğimizi, hiç bir devirde bir Peygambere muhtaç olacak kadar kaybetmemiş olmamızın ilahî takdir ve tasdikidir. Çünkü hangi Peygamberin nerede irşâd edeceği, Tanrı’nın takdiridir…” (Münir Hayri Egeli, Bilinmeyen Atatürk’ten Hatıralar adlı eserden yararlanılmıştır.) Bu kısımdan sonrası benim yorumlarımı içermektedir: ¹araplar puta
1000Kitap
Leyla Rəsulzadə
İslamiyyət biz Türklər sayəsində bu qədər yüksəlib. 🐺
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
"Biz Avrupalı falan değiliz. Buz gibi Asyalıyız ve hepsinden üstün olarak da Türk’üz… Anladın mı monşer?" ~H.Nihal Atsız Yarı barbar/barbar der bize Avrupa. Desin. Benim en çok hoşuma giden yakıştırmalarıdır. Çünkü ben hep derim ki Türk'e en çok barbar olmak yakıştı. Medeniyet denilen yanılsama zaten Avrupa dayatmasıydı. Biz Avrupa'dan önce çok daha medeniydik, Avrupa kadınları cadı diye yaktıği dönemden kaç yüz yıl önce bizim kadınlarımız Türkleri yöneten khatundu (misal en bilinen Tomris Khatun)bizim medeniyetimize barbar dediler. Biz Avrupalı değiliz, buz gibi Asyalıyız, Avrupa'nın medeniyeti onlara kalsın. "Barbarlık" en çok bize yakıştı.
1000Kitap

umay • İTC

@otuken_okuru
·
...yarı barbar, zulmedici, harb ve mücadele etmekten başka maharetleri görünmeyen Turanlılar boyunduruğundan kurtarmak ve bu Asyalıları geldikleri Asya sahrâsına kovmak isterlerdi.
Sayfa 91·Kitabı okudu
Alıntı
Leyla Rəsulzadə
🐺
"Biz Avrupalı falan değiliz. Buz gibi Asyalıyız ve hepsinden üstün olarak da Türk’üz… Anladın mı monşer?" ~H.Nihal Atsız Yarı barbar/barbar der bize Avrupa. Desin. Benim en çok hoşuma giden yakıştırmalarıdır. Çünkü ben hep derim ki Türk'e en çok barbar olmak yakıştı. Medeniyet denilen yanılsama zaten Avrupa dayatmasıydı. Biz Avrupa'dan önce çok daha medeniydik, Avrupa kadınları cadı diye yaktıği dönemden kaç yüz yıl önce bizim kadınlarımız Türkleri yöneten khatundu (misal en bilinen Tomris Khatun)bizim medeniyetimize barbar dediler. Biz Avrupalı değiliz, buz gibi Asyalıyız, Avrupa'nın medeniyeti onlara kalsın. "Barbarlık" en çok bize yakıştı.
1000Kitap

umay • İTC

@otuken_okuru
·
...yarı barbar, zulmedici, harb ve mücadele etmekten başka maharetleri görünmeyen Turanlılar boyunduruğundan kurtarmak ve bu Asyalıları geldikleri Asya sahrâsına kovmak isterlerdi.
Sayfa 91·Kitabı okudu
Alıntı
umay • İTC isimli okura yanıt verildi
Leyla Rəsulzadə
Yazzz
bana dünyanıınn en güzel kitaplarını önerir misiniiz
herkesee merabaa💓umarım herkes iyidiirr 🐵 şöyle beni içine çekecek, okurken zamanı unutturacak, "bunu kesinlikle okumalısın!" dediğiniz o favori kitabınız hangisiiii buna çook ihtiyacıım vaar✨ bol ters köşeli, sürükleyici ya da kalbinizi sıcacık yapan o canım kitapları yazar mısınız? önerilerinizi sabırsızlıkla bekliyom, şimdiden kocamaaan teşekkürler! 💝💗✨
Kitap Önerisi
Leyla Rəsulzadə
Medusanın Ölü Kumları serisi Bir Kadının Hayatından 24 Saat Şeker Portakalı bunlar çox yaxşıdı. 💜
Tanrıların Gölgesinde Bir Kadının Doğuşu
9/10
·404 syf.··
2026 52. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 06 Mayıs 2026 22:32
Mitolojiye, tanrıların savaşlarına ve epik hikayelere hepimiz aşineyizdir. Ancak Madeline Miller, Ben, Kirke ile bize madalyonun diğer yüzünü; dışlanan, sürgün edilen ve kendi gücünü tırnaklarıyla kazıyarak var eden bir kadının hikayesini anlatıyor. Kitabı bitirdiğimde içimde hem büyük bir hayranlık hem de derin bir hüzün kaldı.Ben bu incelemeyi uzun süredir Not uygulamasında yazıyordum aklıma geldikçe boş zamanlarım da falan kopyala-yapıştır yapıyorum bazen elim falan çarpınca siliniyor ve tüm emekler boşa gidiyoorr ondan en mantıklısın başka bir yerde yazıp temize çektikten sonra burda paylaşmaak. Ne Anlatıyor? Güneş Tanrısı Helios’un kızı olan Kirke, ne bir tanrı kadar güçlü ne de bir ölümlü kadar zayıftır. Ailesi tarafından sürekli hor görülen, dışlanan Kirke, içindeki asıl gücü —büyücülük yeteneğini— keşfettiğinde tanrılar tarafından korkunç bir cezaya çarptırılır: Issız Aiaie Adası'na sürgüne gönderilir. İşte hikaye aslında tam bu sürgünle başlar. Kirke, adasında yalnızlıkla mücadele ederken Hermes, Odysseus ve Jason gibi mitolojik figürlerle karşılaşır ve kendi kaderini baştan yazar. Kitabın En Güçlü Yanları (Neden Okumalısınız?) Muazzam Bir Karakter Gelişimi: Kirke’nin ezik, sessiz bir çocuktan; kendi sınırlarını çizen, boyun eğmeyen güçlü bir cadıya dönüşmesini izlemek harikaydı. Yazar, mitolojik bir figüre o kadar insani duygular yüklemiş ki, onunla birlikte üzülüp onunla birlikte öfkeleniyorsunuz. Şiirsel ve Büyüleyici Dil: Madeline Miller 'ın dili o kadar akıcı ve betimlemeleri o kadar zengin ki, okurken kendinizi o ıssız adanın sahilinde, şifalı otların kokusunu içinize çekerken bulabiliyorsunuz. Madalyonun Diğer Yüzü: Bu Kitap Neden Herkese Göre Değil? 1000Kitap’taki yorumlara baktığımda veya konuştuğumda bu kitaptan çok sıkılan, yarım bırakan ya da dilini çok
Ben, KirkeMadeline Miller · İthaki Yayınları · 202444,3bin okunma
Leyla Rəsulzadə
Oxuyacammm