M. Pınar

Size Türkiye'de bir kurum tarif etsem, bu kurumun hangisi olduğunu söyleyebilir misiniz? İnsanların dört duvar içerisinde tutulduğu, geniş bir avlusu olan, belirli saatlerde insanların avluya çıkmasına izin verilen, kapısında güvenlik görevlileri olan, imza atarak içeriye girdiğiniz, müdür tarafından yönetilen, koridorlarında nöbet tutulan, her gün yoklama yapılan, katı kuralları olan, kural ihlallerinin disiplin suçu ile cezalandırıldığı, müfettişler tarafından denetlenen, insanların sınıflandırıldığı, sorgulama hakkınızın kısıtlı olduğu, kamerayla gözetlenen, arada sırada firarların olduğu ve çıkarken çok mutlu olunan kurum hangisidir?
M. Pınar isimli okura yanıt verildi
M. Pınar
Çok üzücü değil mi ama böyle olması. Yıllarca pekiştireç vermenin önemi üzerine aldığımız eğitim ne hale getirmiş okul algısını.
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Size Türkiye'de bir kurum tarif etsem, bu kurumun hangisi olduğunu söyleyebilir misiniz? İnsanların dört duvar içerisinde tutulduğu, geniş bir avlusu olan, belirli saatlerde insanların avluya çıkmasına izin verilen, kapısında güvenlik görevlileri olan, imza atarak içeriye girdiğiniz, müdür tarafından yönetilen, koridorlarında nöbet tutulan, her gün yoklama yapılan, katı kuralları olan, kural ihlallerinin disiplin suçu ile cezalandırıldığı, müfettişler tarafından denetlenen, insanların sınıflandırıldığı, sorgulama hakkınızın kısıtlı olduğu, kamerayla gözetlenen, arada sırada firarların olduğu ve çıkarken çok mutlu olunan kurum hangisidir?
M. Pınar
Gördüğümüz üzere okullarla hapishanelerin pek farkı yok maalesef 😕
“Evet, yeter artık. Bu satırlara geldiğimde sanırım güneş de doğmuş olacak, gökyüzünde ‘çınlamaya’, aydınlattığı dünyaya sınırsız gücünü yağdırmaya başlayacaktır. Yağdırsın! Doğrudan bu gücün, yaşamın kaynağına bakarak öleceğim, bu yaşamı istemeyeceğim artık! Doğmamak elimde olsaydı, bu komik koşullar altında var olmayı belki de seçmezdim. Ama ölmek, geride kalan günlerimi yaşamamak yetkim var hâlâ. Pek büyük bir yetki, pek büyük bir başkaldırı değil bu.”
M. Pınar isimli okura yanıt verildi
M. Pınar
O kadar budalalık yapar mı ki? :)
“Evet, yeter artık. Bu satırlara geldiğimde sanırım güneş de doğmuş olacak, gökyüzünde ‘çınlamaya’, aydınlattığı dünyaya sınırsız gücünü yağdırmaya başlayacaktır. Yağdırsın! Doğrudan bu gücün, yaşamın kaynağına bakarak öleceğim, bu yaşamı istemeyeceğim artık! Doğmamak elimde olsaydı, bu komik koşullar altında var olmayı belki de seçmezdim. Ama ölmek, geride kalan günlerimi yaşamamak yetkim var hâlâ. Pek büyük bir yetki, pek büyük bir başkaldırı değil bu.”
M. Pınar
Sevgili Selen ve Aytaç, sizce kim acaba bu intiharı yücelten? :)
3/10
·541 syf.·
2017 83. kitabı
Ferhan Şensoy'a özel bir ilginiz yoksa çerez olmanın dışına çıkamayacak bir kitap. Kısa bir süre önce kendisinin megaloman tavrına denk gelmem kitabı bir an önce okumamı tetikledi. Çocukluğundan bu yana yaşam şekli aslında ele veriyor bu tavrın nedenini. Bir tiyatrocu olarak yaşamı beni hiç etkilemedi açıkcası. Ancak eserlerine hala saygım var elbette. Çünkü saygıya değer bir bilgi birikimi mevcut. Okuduğum eserleri arasında okumamın zaman kaybı olduğunu düşündüğüm tek kitabı maalesef.
Kalemimin Sapını Gülle DonattımFerhan Şensoy · Ortaoyuncular Yayınları · 20071,149 okunma
M isimli okura yanıt verildi
M. Pınar
Tavsiyeniz ve tüm o yaratmaya çalıştığınız farkındalık için içtenlikle teşekkür ederim. Ancak tekrar belirtmeliyim ki eserlerine verdiğim değer kaybolmadı hala. Bir eserini sahneye koymuş olmamızın yanı sıra sahneye koymak için can attığımız bir çok eseri var bizim için çok değerli olan. Bu durumda eserleri elbette hala katkı yapmaya devam ediyor. Bakarsınız belki "Başkaldıran kurşun kalem" de kendisine olan bakış açımın değişmesine katkı yapar. Nasıl ki şu an var olan bakış açımı bir olay tetikledi ise başka bir neden de yok edebilir. Ama bunun da bi önemi yok aslında.