Yumuşak kalplilik de olmaz polemikte. Ölüm bir mazeret değildir. Voltaire, “ yaşayanlara saygı borçluyuz az çok,” diyor... “ölenlere tek borcumuz kalmıştır: Hakikat.” İslâmiyet “Ölülerinizi hayırla yadediniz” buyurmaktadır. Ölülerinizi yani sizden olanları. Yaşayanları yöneten ölülerdir. Demek ki, öldürülmesi gereken ölüler de var.