Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Marcus Antonious

Marcus Antonious
@MarcusAntonious
İnsanın Kıymeti
Hem de insanın kıymet ve mahiyeti, himmeti nispetindedir. Himmetin derecesi ise, maksat ve iştigal etti şeyin nispetindedir.
Sayfa 140 - Söz yayınları
Reklam
Görmek isteyene
Güzel ve manidar bir kitab ve muntazam bir hane, bedahetle yazmak ve yapmak fiillerini ve güzel yazmak ve intizamlı yapmak fiilleri dahi bedahetle yazıcı ve dülger namlarını, yazıcı ve dülger ünvanları ise bedahetle kitabet ve dülgerlik san'atlarını ve sıfatlarını ve bu san'at ve sıfatlar bedahetle herhalde bir zâtı istilzam eder ki, mevsuf ve sâni' ve müsemma ve fâil olsun. Fâilsiz bir fiil ve müsemmasız bir isim mümkün olmadığı gibi; mevsufsuz bir sıfat, san'atkârsız bir san'at dahi mümkün değildir. Asâ-yı Mûsa - 138
Sayfa 138
Herkesin özümsemesi gereken bir ayet
Bir toplum kendilerindeki özellikleri değiştirinceye kadar Allah, onlarda bulunanı değiştirmez
Sayfa 202 - Rad Süresi 11. ayet

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Başını Kaldır
"Başını kaldır, kendini tanıttırmak isteyen faal ve kudretli bir zâtın hârika işlerine bak! Sen başıboş olmadığın gibi, bu hâdiseler de başıboş olamazlar. Her birisi çok hikmetli vazifeler peşinde koşturuluyorlar. Bir Müdebbir-i Hakîm tarafından istihdam olunuyorlar."
Sayfa 103
Ahiretin İspatı
Evet madem hiçbir saltanat yoktur ki, o saltanata itaat edenlere mükâfatı ve isyan edenlere mücazatı bulunmasın. Elbette rububiyet-i mutlaka mertebesinde bir saltanat-ı sermediyenin, o saltanata iman ile intisab ve taat ile fermanlarına teslim olanlara mükâfatı ve o izzetli saltanatı küfür ve isyanla inkâr edenlere de mücazatı; o rahmet ve cemale, o izzet ve celale lâyık bir tarzda olacak diye "Rabb-ül Âlemîn" ve "Sultan-üd Deyyan" isimleri cevab veriyorlar. Asâ-yı Mûsa
Sayfa 27
Reklam
Felsefeye Bakış
Felsefenin hayat-ı içtimaiye-i beşeriyeye ve ahlâk ve kemalât-ı insaniyeye ve san'atın terakkiyatına hizmet eden felsefe ve hikmet kısmı ise, Kur'an ile barışıktır. Belki Kur'anın hikmetine hâdimdir, muaraza edemez. Bu kısma Risale-i Nur ilişmiyor. İkinci kısım felsefe ise, dalalete ve ilhada ve tabiat bataklığına düşürmeye vesile olduğu gibi… Asâ-yı Mûsa - 5
Sayfa 6
İslamda iyilik kavramı
Kur'ân-ı Kerim şöyle de cevap vermektedir: "Onların yaptıkları her bir (iyi) işi ele alırız, onu saçılmış zerreler hâline getiririz (değersiz kılarız)" Bu ayet-i kerimeden de anladığımız üzere ahirette bir fiilin karşılık bulabilmesi için sadece o işin "iyi" olması yeterli gelmemektedir. Bilakis yapan kişinin de "iyi" olması gerekir. Bu noktadaki iyiliğin ölçüsü de Allah’ın kitabında belirlenen düsturlara uymasıyla tespit edilebilecek bir şeydir.
Sayfa 150Kitabı okudu
İslamda Akıl ve Nakil İlişkisi
Dini sadece akıldan ibaret görmek dinin aklın ihata edemeyeceği boyutunu ihmal etmeye, sadece nakilden ibaret görmek de gülünç bir din anlayışının ortaya çıkmasına sebep olacaktır. … Akıl Allah’tan (c.c.) bize gelen ve hidayete erdiren bu nuru anlamak, idrak etmek, telakki etmek ve bunun ışığında hak ile batılın arasını ayırmak aracıdır. Mutarrif b. Abdillah’ın “Bir adama Allah’a imandan sonra akıldan daha hayırlı bir nimet verilmemiştir” sözüyle Hasen-i Basri’nin “Bir adamın aklı tamam olmadıkça dini tamam olmaz” ifadesiyle kastettiği akıl budur.
Sayfa 143 - Kur’an-ı Kerim Deizme Kapı Aralıyor mu?Kitabı okudu
İslamiyette varlığa nasıl bakılır
Mevcudatı kendileri hesabına hizmetten azlederek, Fâtır-ı Zülcelâl hesabına istihdam edip, Esmâ-i Hüsnâsının mazhariyet ve âyinedarlık vazifesinde istimal ederek, mânâ-yı harfî nazarıyla onlara bakıp, mutlak gafletten kurtulup huzur-u daimîye girmektir; herşeyde Cenâb-ı Hakka bir yol bulmaktır. Elhasıl, mevcudatı mevcudat hesabına hizmetten azlederek, mânâ-yı ismiyle bakmamaktır.
Sayfa 645 - 26.Sözün Hatimesi, Sözler