Çünkü dünyanın kendisi bir dert... Dertli yaratılmış dünya. Bu dertli dünyada dostlar niçin var? Birbirini teselli için... Keza bir dostun dosta verebileceği en güzel hediyelerden biridir teselli.
“Bazen darmadağınık oluruz. Aklımız bir şey söyler, kalbimiz başka şey. Hazırızdır serkeşliğe. Sığınacak bir yer ararız da teskin olacak bir yer bulamayız. Hüzünler üst üste gelir. Hiçbir şey bizi avutmaz. Aradığımızı bulsak da avunmayız. Dünya durulma yeri değil çünkü, Sadeleşme yeri hiç değil. Karmaşık, karmakarışık... Değişim devam ediyor. Şu olsun deriz, olur; bu olsun deriz, olur; bir de onu isteriz, o da olur. Sınır yok ki isteklere. Bizim sınırsız isteklerimiz ancak Allah'ı bulduğumuzda sona erer. O'nu bulmuşsak, başka şeyleri kaybetsek de olur.”