"Ehl-i sefahet ve dalalet, dünyada dahi bir manevî cehennem içinde azap çekerler ve ehl-i iman ve salahat, dünyada dahi bir manevî cennet içinde, İslâmiyet ve insaniyet midesiyle ve imanın tecelliyat ve cilveleriyle, manevî bir cennet lezzetleri tadabilir, belki derece-i imanlarına göre istifade edebilirler..."
Çünkü dünyanın kendisi bir dert... Dertli yaratılmış dünya. Bu dertli dünyada dostlar niçin var? Birbirini teselli için... Keza bir dostun dosta verebileceği en güzel hediyelerden biridir teselli.