Bu kadar kalabalığı kendinde taşımanın, sonra da tek bir insan olarak yaşamanın güçlüğü...
Artık dağılmamız lazım
Birbirimizi anlamamız imkânsız ve hepimiz yorgunuz...
İnsanlar !
Neden kaybolup gitmeme seyirci kalıyorsunuz ?
Benden ne kötülük gördünüz ?
Çok zayıfladım insanlar !
Belki de kaçmak istediğim bir şeye farkına varmadan sürüklüyorsunuz beni.
Benim ayrılmama seyirci kalmanız ne kadar dehşet verici.
Bat dünya bat...
Oğuz Atay
Günümüz insanı ilkel veya antik çağ insanından daha fazla kötülük yapma kapasitesine sahip değildir. Sadece, kötülüğe eğilimini harekete geçirmek için eskisiyle kıyaslanamayacak kadar güçlü araçlara sahiptir.