Mehmet Açar

Mehmet Açar
@Mehmet2313
Basar masnuatı görüp de, basiret Sâni'i görmezse çok garib ve pek çirkin düşer. Bedîüzzamanı
KULLANDIĞIMIZ DİL ZİHİN KODLARIMIZI ELE VERİR Görünürde aşağıdaki tweette problem yok gibidir. Kadınların camiye gidebileceğini söylüyor. Peki mesele bu kadar basit mi? Değil. Madde madde gidelim: 1. Hz. Peygamber dönemi diyerek istismarda bulunmamak lazım. Hz. Peygamber dönemi bir bütündür. Hz. Peygamber döneminde hiçbir kadın bürokratik görev almamış. Yönetimde bulunmamış. Hakim ve savcılık yapmamış. Peki Kadem mensupları Hz. Peygamber dönemi diyerek bunları savunabilir mi? 2. Evet, Hz. Peygamber döneminde kadınlar vakit namazlarına cuma ve bayramlara katılabiliyordu. Peki bunu neden "özgürlük" kılıfıyla verme gereği hissediyoruz? Onlar camiye özgürlük olsun diye mi gidiyorlardı yoksa dinlerini öğrenmek için mi? Kadem mensupları camiye sırf özgür hissetmek için mi gidecekler yoksa hakikaten ibadet şuuruyla ve dinlerini öğrenmek için mi? Hakikaten dinlerini öğrenmek gibi bir dertleri var mı? Var da bunu öğrenmenin tek yolu camiler mi? 3. Kadınların camiye gitmemelerinin sebebi, Kur'an'dan ve sünnetten kopuş mudur? Yoksa toplumsal, bireysel şartlar mıdır? Kur'an'da zaten bu konu ile ilgili en ufak bir ima yoktur. Dolayısıyla Kur'an'dan kopuş demek retorikten öteye geçmez. Peki sünnetten kopuş mudur? Buna kopuş diyebilmek için Resulullah'ın bunu kadınlara farz, hadi onu geçelim, kuvvetli bir sünnet kılması gerekir. Ki, kadınlar buna riayet etmediklerinde kopuştan bahsedebilelim. Peki var mı böyle bir şey? Oysa tam aksi var. 4. Kadınların Hz Peygamber döneminde camiye gitmeleri, sürekli 5 vakti ve cumayı cemaatle kıldıklarını göstermez. Cemaate katılmak onlara tanınan bir izindir. Onların camiye gitmelerine yönelik bir teşvik bulunmamaktadır. Aksine evde kılmalarına yönelik teşvik vardır. Kadem mensupları bu teşviği de dikkate alacaklar mıdır? 5. Hz. Peygamber
1000Kitap
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
- Din, ilimsiz olmaz. İlim amelsiz olmaz. Amel ise ihlassız olmaz.
Sayfa 53·Kitabı okudu
Din
Yarınlar kimin haklı olduğunu ortaya çıkaracaktır.
Sayfa 26 - Bengisu Yayınları·Kitabı okudu
Edebiyat
Kopmaktan korkuyorsun: yapıştığı kayadan sökülmek istemeyen midyenin korkusu, mahallesinden uzaklaşınca kuyruğunu bacakları arasına alan köpeğin korkusu... Ama yaşamak kopmak demek, doğum da bir kopuş, bir parçalanış... Sanatı da tarihi de yürüyenler halketti...
Sayfa 67
Rahmet-i İlahiyeden ümid kesilmez. Çünki Cenab-ı Hak bin seneden beri Kur'anın hizmetinde istihdam ettiği ve ona bayraktar tayin ettiği bu vatandaşların muhteşem ordusunu ve muazzam cemaatini, muvakkat ârızalarla inşâallah perişan etmez. Yine o nuru ışıklandırır ve vazifesini idame ettirir... Mektubat - 327