Mehmet Kuloğlu

Mehmet Kuloğlu
@MehmetKuloglu
𝒴𝒶𝓏𝒶𝓇 - 𝒶𝓀𝓉𝒾𝓋𝒾𝓈𝓉 ʟɪ̇ʟɪ̇ᴛʜ: ᴍᴇᴋᴛᴜᴘʟᴀʀ²⁰²⁵ ʀᴏᴛʜɪ̇ʟᴅᴀ²⁰²¹ ᴇᴅᴅᴇʀɢɪ̇.ᴄᴏᴍ ᴷᵘʳᵘᶜᵘ
YAZAR | EDDERGİ
İstanbul
38 okur puanı
Şubat 2022 tarihinde katıldı
mehmetkulogluofficialMehmetkuloglu_

Mehmet Kuloğlu

, bir kitap okudu
Puan vermedi·56 syf.·
2022 20. kitabı
Karl Marx
8.1/10 · 579 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Değişmeyen çağla ,arsızlaşan insan müsvetteleri ve gerçeğe varamayan uzunlu,kısalı birçok yol. Bu yollarda kulağı tıkalı, ağzı kapalı, gözü örtülü üç maymunu oynayanları görmeden bir günün geçmeyeceği asırlardır değişmeyen tek şey. Ahlaki bağını yitirmiş bir zihniyet , kendini bilmez, avare karınca sürüsü ve gerek bir karış toparak gerekse bir yudum su için gözü dönmüş tükenmek bilmeyen bir nesil. Hepsinin de kuralını bozmadan oynadığı bir oyun "görmedim,duymadım,bilmiyorum" çağlardır hiç şaşmadan ilerletilen bu oyunda benim şuan 23 yaşıma kadar anlatılanlardan, duyupta şahit olduklarımdan anladığım tek bir şey var ki insanın özünde katil olduğu. Malı için kendi toparağına ondan habersiz iki karış toprağa iki adım atıldı diye silahlar çekilip birinin ölümü sonuçlanır bir diğer tanık olan kişi bunu görmedim der. Kulaktan kulağa laf döner iki kesim insan, karşı karşıya gelir silahlar kalkar üçüncü bir kişi duymadım der. İşine gelindiği gibi hareket edilir sonuçta ucu dokunmayacak yerlere dokunur, bilmiyorum denir ve sonuç yine kanlı biter çünkü bir başka yolu YOK ! Şimdi ben, kendi canı yanmadan yaygara kopartamayacak, ayaklarına taş değmediği sürece sesleri yükselmeyecek bir yığın insan içinde nasıl nefes alacağımı dahi yazısız ahlak kurallarıyla düşünürken nasıl ayakta duracağım -duracağız ? Sorsam Ahmet amcaya filan kişi bunu yapmış doğru mu diye ? Ahmet Amca; - "O yapmışsa vardır bir bildiği ne duyduysan odur "der . Ve benim orda kendi zihniyetiyle doğrusunu kabullenip yapılana yanlış demem yanlışı, yapmaktan daha çok ayıplanır -ayıplanırız. Benim bundan sonrası için diyebilceğim tek şey insanlık adına çok mahçubum. Yaşadığım bu topraklarda yanlışları bilâkis eksiklikleri konuşup tartışmadığım için yeni bir yolda güzel bir adım atamadığımdan. Önyargılarla bu
Edebiyat
SEVGİ/SİZLİK
Sevgi insanın mayasında vardır lakin toplumsal bilinçsizleşme ne yazıktır ki insanı insan yapan temel unsurlarından uzak tutmuştur muhakkak ki bahsettiğim Sevgi insanın insana duyduğu şeylerden ibaret değildir ️ sevmek bir gülü , bir ağacı , bir mevsimi veyahut bir kuşu , böceği ... Çıkar ilişkileri dahilinde gelişen yakınlıkları sevmek sanıyoruz , erkeğin sexsist düşüneni , kadının maddi ve popüliter düşüneni veyahut güç seven her iki cinsiyetin de toplumsal dengede bir kalıba oturması ve alışkanlık edinilmesi kabul edilir değil *SAYGI* ile bütünleşip yücelebilir *Sevgi* ! Bir çiçeği , kuşu , köpeği sevmeyen saygı göstermeyen hiç bir bireyin , bir insanı çıkarsız sevebileceğine inancım yok ️
İnsan ve Toplum
DÜŞÜN/MEK
Kadının tanrı olduğu fikrim beni anarşist ve kâfir olarak adlandırsa da insanlar tarafından , ben fikrimde muhakkak kararlılığımla onları acz ediyorum . Bunu çokça duymuş olabilirsiniz söyleşilerimden , kitabımdan , iletişim kanallarımdan "Kürt kadınlarının güzelliği tanrının elinin ayarsızlığıdır " bunu çokça eleştirmiş olabilirsiniz " Dinler tarihi sürekliliğinde her zaman başta kadın ezimi ve katli olmak üzere insanlığın kan ve savaş ile bütünleşmesini sağlamıştır , dinler ortadan kalktığı taktir de insanlık daha aydınlık bir geleceğe sahip olur ki varsa şayet cennet nüfus olarak daha kalıcı bir üstünlük kurabilir " dediğim de küfürlerinizi kullaklarımda baskın bir çınlama ile hissettim . " Tanrı sadizm hastası ve bağlı olarak narsist , mazoşist ve sadomazoşist bir karakterdedir " dediğim de beni taşa tutmuştunuz ... Bugün yaşadığımız topluma bakın , bu dünyaya bakın , bu düzen kimin düzeni ? Okumayı emreden dinin eleştirinin dinden çıkardığı tutumsuzluğu Charlie Chaplin 'den daha komik " Kötü olan insanlardır , din değil " diyen sizler " Tanrı doğumdan ölüme bizim ne yapacağımızı bilendir " diyensiniz . Peki ; Bir kadın tanrım yardım et çığlıkları atarken bir tecavüz durumunda tanrı kadının çığlıklarına sağır mı kalıyor veyahut o kişinin o kadına tecavüzü tanrı tarafından bilindiği halde neden müdahale edilmiyor veya tanrı neden tecavüzcü bir insan var ediyor ? Neden bir katil ? Neden bir terörist ? Neden bir hırsızı var ediyor ? Bunların tümü tanrı narsist ve mazoşist tezimi güçlendirmez mi ? Kader ve kaza varsa din adamları neden bunların sınav olduğunu varsayıyor ? Beni yaratan benim ne yapacağımı yazarken cennet ve cehennem seçimi nasıl olur da benim elimde oluyor ? Devletin seçmeli ders taktiği canlanıyor gözüm de ... İnsan öldürmek suçundan kul hakkına
Sayfa 46·Kitabı okudu
Felsefe-Düşünce