Sanma ki ben burada hayal kırıklıklarından ötürü
acı çekiyorum, tersine. Bütün beklediklerimi, kötü bile
olsa gerçek için kolayca feda edişime bazen şaşıyorum.
Tanrım, bunun birazını paylaşmak mümkün olsaydı. Ama o zaman kalır mıydı, kalır mıydı? Hayır, bu sadece yalnızlık pahasınadır.
"Hayır, hayır, dünyada hiçbir şey tasarlanamaz, en
küçüğünden bile olsa. Her şey, önceden kestirilmesi imkansız, pek çok, ama bir defalık ayrıntılardan meydana gelmiştir. Gözünün önüne getirirken insan, bunları görmeden geçer ve çabukluk içinde atladığını fark etmez bile. Realiteler ise yavaş ve anlatılamayacak derecede ayrıntılıdır."