"YIKANMAK İSTİYORUM" KİTABINI KALEME ALAN SUNA ARAS İLE ALINTILADIĞIM BİRKAÇ SORU VE CEVAP.... BU KİTABI OKUMADIM AMA ÇOK YAKINDA ELİMDE OLACAK.....
Kitabı yazmanız niçin 12 yıl sürdü?
Evet, oldukça uzun ve yıpratıcı bir süreç. Tecavüz mağdurlarındaki
gelgitler var ya, o gelgitler bir anlık bir şey olmadı hiçbir zaman. Örneğin
evine defalarca gittiğim mağdurlar oldu, bir çay içip defalarca
konuşamadan geri döndüğüm… Konuşmak isteyip de korku belasıyla
konuşamayan kadınlar… “işim çıktı”, “Çocuğum hasta”, “Kendimi iyi
hissetmiyorum” diyenler. Böylece beni de yavaş yavaş kendi bunalımlarına
çekenler. “Yeter artık ilgilenmeyeceğim” dediğim zamanlar… Sonra bir
telefonla yine yollara düşen ben… Ve 12 yıl…
Bulduğunuz kadınlar sizinle konuşmayı, tüm bu yaşadıklarını anlatmayı niçin kabul etti?
Bunu ben de bilmiyorum. Yalnız konuştuğum kadınlardan tanıdığım
mağdurlar, bana çok güvendiklerinden söz etmişlerdi. Sanıyorum kitabın 12
yıla yayılmasının altında da bu soru yatıyor. Güvenip güvenemeyeceklerini
ölçüp biçtikleri için bu kadar uğraştırdılar. Ya aylar, hatta yıllar sonra
konuştular, ya da konuşmaktan vazgeçtiler. Çünkü konuşan kadınlardan
daha çok, vazgeçen kadınlar oldu. Konuşmamalarının sebebi sanırım ya
korku ya güvensizlikti. Başka bir şey aklıma gelmiyor.
Bu kitapla birlikte sizde neler değişti?
Zor bir soru. Bu konuşmayı yaparken bile boğazımda kocaman bir
düğüm var. Bir buçuk saatte 11 sigara! Unutkan, dalgın, sinirli oldum bu
kitapla birlikte. İstanbul’u terk ettim. Bir ay geçirmeyi düşündüğüm yerde
dokuzuncu yılımı yaşıyorum. Annemin yüzüne bile kuşkuyla bakıyorum
“acaba” diye! Babamı hiç hatırlamıyorum, 21 yaşında, ben daha yeni