Okuduktan sonra hatta okuduktan sonra değil başlar başlamaz iyi ki başlamışım veya okumuşum diyeceğiniz bir kitap.İlber hocanın burda bizlerle paylaştığı engin tecrübeleri tam bir ders niteliğindedir.İlber hoca kitapta yola nasıl çıkmanız ,yolunuza çıkan engellerle nasıl başa çıkmanız gerektiğini ve bu yol sürecindeki daha nice bölümleri yol ayrımlarını nasıl idare etmenizi,seçmemiz gerek dostlukları zamanımızı nasıl verimli kullanabileceğimizi anlatmış açıkçası bazı yerlerinde gerçeklerle karşı karşıya kaldığımı farkettim bahsettiği birtakım konularda özellikle hayatımın bazı kısımlarında zamanımı doğru bir biçimde kullanmadığım için üzüntü içerisinde kaldım.Bu da bana iyi bir öğreti oldu.Bu kardeşinizin nacizane isteği bu kitabı umarım kütüphanenizde yer edindirebilirsiniz.
Tavsiyeleri işe değil kişiye bakan insanlardan almalısınız bu tiple insanlar sizin kim olduğunuza nasıl bir birikimle geldiğinize,neye ihtiyaç duyduğunuza bakar.Yoksa ezbere tavsiye vermek çok kolaydır.
Üsküdar’dan o rüyaya baktım: maviydin
Bir özletip bir geri çekiyordun denizlerini!
Usul usul inandım güzelliğin hatırına yağan
Yağmurun üstümüzde hakkı vardır, inandım
Uzak bir mavi kızın gözlerindeki bulut
Burada içimize yağacaktır, inandım, mavi
Bir yağmurluğun da olsa şiirden ıslanırdın
Haydar Ergülen
Uyu! Gözlerinde renksiz bir perde,
Bir parça uzaklaş kederlerinden.
Bir ruh gülümsüyor gibi derinden,
Mehtabın ördüğü saatler nerde?
Varsın bahçelerde rüzgar gezinsin,
Yağmur ince ince toprağa sinsin,
Bir başka alemden gelmiş gibisin,
Dalmış gözlerinle pencerelerde. Ahmet Hamdi Tanpınar