Günümüz dünyasında kimimiz tekonolojik gelişmeler ve yapay zeka konusunda çok heyecanlıyken, bir kısım da gelişmelerin tedirginlikle takip ediyor. Kitap da tam olarak bunları içeren makalelerden oluşuyor. Teknolojinin toplumsal etkileri üzerinden adaleti, hakkaniyeti sorguluyor. İşçi sınıfının haklarının teknolojik gelişmelerle yeniden düzenlenmesi, niteliksiz iş gücüne olan ihtiyacın azalması sonrası yaşanacak işsizlik ya da kendini geliştirmek isteyen bir kişinin sistem içindeki çaresizliği ve kapitalizm içindeki gizli kast sistemi nedeniyle gelişip yükselememe, sistemde farklı konumlanabilme esnekliğinin tanınmaması gibi konular ele alınıyor. İşyerlerinin, çalışanları eğiterek bir üst basamağa geçmelerine olan motivasyonu- suzluğu da ilgi çekici geldi…
Ben kendimi nerede konumlandırdığıma baktığımda, heyecanlı olmakla birlikte toplumsal dönüşümü yaşayacak çağ olarak tedirginim de! Bence tedirginlik, bu süreçte yaşadıkça oluşturulacak yeni yasalar ve düzenlemeler için otokontrol sağlaması açısından önemli! İşte bu da bizi teknolojiden ayıracak insan faktörü …