Hayattan ne isteyebilirdi? Doğmuş, büyümüş, okumuş, devlet hizmetine girip memleketi dolaşmış, ihtiyarlaşmış evlenip kavga ve dırıltı içinde bir hayat geçirmiş ve nihayet bu hale gelmişti.. Herkes başka türlü mü yaşıyordu sanki? Başka türlü nasıl yaşanılabilirdi?...
Ömrünün bu en güzel gecesini ömrünün bu en korkunç gününün takip etmesi mi mukadderdi? Neydi bu içinden çıkamaz meseleler? Neydi bu mavi göğe veya sevgili bir yüze bakmayı zevk olmaktan çıkaran hisler ve üzüntüler?...
Bu dünyada sana kötülük yapmak isteyen insanlar çıkacak karşına ama unutma ki iyilik yapmak isteyenler de çıkacak. Kimi insanın yüreği karanlık kiminin ki aydınlıktır geceyle gündüz gibi dünyanın kötülerle dolu olduğunu düşünüp küsme herkesin iyi olduğunu düşünüp hayal kırıklığına uğrama kendini koru kızım insanlara karşı kendini koru