"Bizde gerçekten bilim adına bir şeyler yapılabilir mi?" dedi genç adam. "Hayır yapılamaz. Çünkü biliyorsun ülkemizde düzen bozuk. Önce düzen kurulmalı.Bunun için de düzenle birlikte ağır sanayi de kurulmalı ve ulusal gelir düzeyi yükselmeli. Vergi reformları yapılmalı ve adam başına düşen gelir adaletli bir biçimde dağıtılmalı. Bu zamanı da bilimi kuracak yerde, elimiz kolumuz bağlı bekleyerek geçirmemeliyiz ve bilim adamlarımıza büuük bir şirketin genel müdürü kadar aylık vermek için gereken girişimlerde bulunmalıyız."
"Herkes bilime hizmet için yaratıldığını anlamaz. Maksim gorki 'Benim üniversitelerim'de,' bir arkadaşının onu üniversiteye girmesi için şu sözlerle kandırmaya çalıştığını anlatır. 'Siz bilime hizmet için yaratılmışsınız Peşkov.' Gorki, 'Ben daha o zamanlar bilime bir tavşan olarak da hizmet edebileceğimi bilmiyordum,' diyor. "