"Ama insanlar çok fazla gerçekliğe katlanamaz... bunun
farkındayım. dedi Vaiz. "Çoğu insan kendi benliğinden kaçar. Çoğu insan ahırda gibi yaşamayı yeğler. Sizler ahır direklerine bağlanıp, ölene kadar sakin sakin saman yiyen atlar gibisiniz. Başkaları sizi kendi emelleri için kullanır. Bir kez olsun başınızı kaldırıp ahırdan çıkmaz, özgür yaratıklar olmazsınız. Muad’dib size bunu anlatmaya gelmişti. Onun mesajını anlamadan ona hürmet edemezsiniz!"
O kadar çok yemin ettim ki. Sürekli yemin ettirirler; kralı koru, krala itaat et, babana itaat et, masumları koru, zayıfları savun... Ya baban kralı hor görüyorsa? Ya kral masumları katlediyorsa? Çok fazla yemin var; ne yaparsan yap birini bozuyorsun.